تبلیغات 24 | آگهی و تبلیغات اینترنتی رایگان





طرز تهیه ژله:


به ازای هر بسته پودر ژله یک لیوان آب را در ظرفی ریخته و بگذارید تا جوش بیاید. سپس پودر ژله را داخل آن ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. اجازه دهید تا حدود یک دقیقه روی حرارت بماند و حتما تمام وقت آن را هم بزنید. بعد نصف لیوان آب یرد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و به قالب مورد نظر منتقل کنید .

آماده سازی قالب:


برای اینکه ژله و یا هر نوع دسر به راحتی از ظرف جدا شود باید قالب پلاستیکی و یا سیلیکونی را با برس روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل ان بریزید .

اگر قالب فلزی دارید فقط آنرا خیس کنید و در فریزر گذاشته تا یک لایه نازک یخ ببندد و بعد مایه ژله را بریزید.

نحوه خارج کردن ژله از قالب:

ابتدا مطمئن شوید که ژله کاملا بسته است.

قبل از خارج کردن چند لحظه در آب ولرم قراردهید و با نوک انگشت خیس و یا یک کارد ژله را از دیواره ژله جدا کنید.

قالب را کمی تکان می دهیم تا کف ژله هم از قالب جدا شود.

این کار را چند بار تکرار می کنیم.

نکته ۱: ظرف مورد نظر را کمی مرطوب کنید تا اگر ژله موقع برگشتن در جایی که می خواهیم قرار بگیرد قرار نگرفت بتوانیم راحت جابجایش کنیم.

نکته ۲: همانطور که گفتیم ممکن است لازم باشد این کار را ۳-۲ بار انجام دهید.

نکته ۳: توصیه میکنم یک ساعت قبل از زمان پذیرایی ژله را از قالب خارج کنید، زیرا ممکن است در اثر حرارت ظرف آب گرم سطح روی ژله کمی شل شده و لازم باشد مدتی دیگر در قرار بماند تا فرم اولیه خود را به دست آورد.

جدا کردن ژله از قالب های پیرکس:

صد البته روش استفاده از آب گرم برای زمانی که از ظروف پیرکس به عنوان قالب ژله استفاده میکنید مناسب نیست(چون در اثر تغییر ناگهانی دما ظرف پیرکس خواهد شکست).وقتی میخواهید در ظرف پیرکس ژله درست کنید،قبل از اینکه مواد ژله را در ظرف بریزید مقداری آب به دیواره های ظرف بپاشید.وقتی هم که خواستید ژله را از قالب در بیاروید، اجازه دهید تا چند دقیقه بیرون از یخچال بماند و بعد ظرف سرو را روی دهنه قالب پیرکس خود گذاشته و قالب را در حال تکان تکان دادن برگردانید…

تذکرات مهم:

برای قالبی در آوردن ژله میزان آب را کمتر بریزیدبهترین قالب برای ژله ، قالب های پلاستیکی و سخت ترین نوع قالب سیلیکونی هستقالبهای فلزی زودتر گرما رو جذب خودشون میکنن و ژله زودتر از دیواره های قالب جدا میشه و قالب پلاستیکی و سیلیکونی دیرتر

نکات مهم برای برش ژله :

همیشه یه لیوان آب دم دستتان باشد تا کاردی که با آن ژله هایتان را برش میزنید را مرتبا خیس کنید.کف ظرف سرو ژله را قبل از منتقل کردن ژله به آن کمی خیس کنید تا ژله ها به راحتی از کف ظرف جدا شوند.

 

 

«هم صحبت» خوبی،
برای «خود» پیدا کنید،

زیرا،
«وقت» و «انرژی»،

«مهمترین»، و با «ارزش ترین»،
«دارایی شما» محسوب میشود.

. صدای باران....
زیباترین ترانه خداست.

..     .   .     .


 

 

 

 


موضوعات مرتبط: ایده های ژله ای ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 6 آبان 1394برچسب:, | 11:46 | نویسنده : بهار خانوم |


چند راه برای ازبین بردن موهای زائد بدن


استفاده از سنگ پا

خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد میتواند برای از بین بردن و تخریب فولیکولهای مو مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده ( مثل صابون ) و یا فشار خیلی زیاد میتواند باعث پوسته دادن پوست بدن و همچنین ظاهر شدن جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود. استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام میتواند به مرور زمان حجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.

گرد نخود و پودر زردچوبه

استفاده از این روش در هندوستان بسیار گسترده است. اعتقاد بر این است که اگر مخلوطی از گرد نخود به همراه زردچوبه و شیر آغوز را بر روی پوست کودک یا نوزاد قرار دهید، در آن نواحی مو رشد نخواهد کرد. البته این روش تنها از طریق تجربه بدست آمده است و تحقیقات علمی در این زمینه لازم به نظر میرسد. فرمول استفاده از این شیوه اینگونه است که مخلوطی از زردچوبه، کشک ( یا شیر ) و پودر نخود را برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار میدهید تا کاملا خشک شود و سپس بعد از اینکه خشک شد، در جهت مخالف رویش موهای بدن مخلوط را بر میدارید. بعد از آن برای نرم شدن پوست میتوانید از کرمها و محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید. بکار گیری این روش یکبار در هفته کافی میباشد.

کاغذ سمباده

استفاده از این روش به هیچ عنوان در نواحی با پوست حساس توصیه نمیشود و ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند و یا دردناک باشد. برای بکارگیری این روش، کاغذ سمباده نرم را انتخاب کنید و به آرامی بر روی پوست بکشید، همچنین به جای اینکه از کاغذ سمباده نرم استفاده کنید میتوانید از کیسه حمام ( در کنار لیف ) استفاده کنید. هیچوقت کیسه حمام یا کاغذ سمباده را بر روی پوست صورت نکشید. این روش ممکن است در برخی نواحی موهای زیادی را حذف نکند ولی میتواند تا حدودی مؤثر باشد. در بکارگیری روشهای ذکر شده جانب احتیاط را رعایت کنید و صبور باشید، برای اینکه نتیجه کار را ببینید شاید لازم باشد ماه ها به طور منظم این روشها را مورد استفاده قرار دهید. روشهایی که در این مطلب گفتیم برای سالیان سال است که در اقوام مختلف و در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار میگیرد و نسبت به نمونه های تجاری کمترین عوارض جانبی و کمترین هزینه را برای شما دربرخواهد داشت.

 

ماسکهای شگفت انگیز در درمان ریزش و ترمیم موی ریخته شده
 

 روغن بذر کتان با سرکه سیب : دو قاشق روغن بذر کتان با دوقاشق سرکه سیب با دو قاشق اب مخلوط کرده ،برای مدت 5 دقیقه بر روی سر خود به صورت حرکات دایره ای شکل بمالید. بعد از مالیدن اجازه دهید تا این ماسک برای مدت 30 دقیقه بر روی موهایتان بماند.این ماسک سبب تحریک فولیکول های مو می شود و با افزایش گردش خون در پوست سر، شرایط را برای رشد موها فراهم می کند. روغن بذر کتان و سرکه سیب سرشار از ویتامین است که به ترمیم پوست سر کمک چشمگیری می کند.و نیز سبب بازگرداندن سلامتی موها می شود و از شکنندگی موها جلوگیری می کند. همچنین با افزایش گردش خون در مویرگ ها، به رشد موها کمک می کند

*تخم مرغ ،سدر و آرد نخود،روغن زیتون :
2 زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید،با 2 قاشق سدر و 2 قاشق آرد نخود و دو قاشق روغن زیتون، مخلوط کنید و آن را بر روی مغز پوست سر بمالید. اجازه دهید، برای مدت 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس سر خود را شستشو دهید.این موادمغذی سریعا جذب فولیکول های مو میشود و درمانی عالی برای موهای آسیب دیده و از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رشد مجدد موها میشود ، نسخه این ماسک را به آشنایان توصیه کردم و نتایج فوق العاده رضایت مندی گرفتند..شما هم این ماسک را امتحان کنیدتا معجزه ان را ببینید.

*ریزش و ترمیم موی ریخته شده با این روش ها جادویی درمان میشود

ماسک جادویی : مخلوط روغن زیتون و روغن بادام تلخ ، روغن کرچک ،
مخلوط این سه روغن یک بیمانه، 5 عدد سیر بزرگ..(یک حبه )

سیر را رنده کنید و با مخلوط روغن زیتون ،روغن بادام ،روغن کرچک،در ظرف شیشه ای نیم ساعت روی بخار اب حرارت بدهید(روی کتری )، بعد بگذارید سرد شود،در ان را بسته ،در یخچال دو روز بماند، این نسخه برای دوبار استفاده کفایت میکند..بعد از 2 روز صاف کرده ،به همراه ( این مواد باید موقع مصرف اضافه شود ) یک عدد اب پیاز متوسط و یک قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم مرغ ویک عدد لیمو ترش تازه مخلوط کرده ،قبل از حمام 5 دقیقه روی پوست سر ماسازدهید،با کلاه رنگ بگذار یک ساعت بماند،سپس موهای‌تان رابا شامپو بچه بشویید،استفاده از این ماسک برای مو علاوه بر شفاف کردن موها، به رشد موهای جدید هم کمک بسیار زیادی می کند. .یونانیان قدیم از این روش به عنوان درمان طبیعی ریزش موهای خود استفاده می کردند . این کار سبب حذف باکتری ها از فولیکول های مو می شود که در نهایت منجر به رشد مجدد موهای ریخته شده فرد می شودو سلامت مو را تضمین میکند،در هفته دوبار از این ماسک مو استفاده کنید به مدت یکماه ،بعد از یکماه با تعجب خواهید دید، هم از ریزش موی شما کاشته میشود و هم موی ریخته شده،مجدد ترمیم شده.

نکته:مخلوط روغن زیتون و روغن بادام، روغن کرچک یک بیمانه،5 عدد سیر بزرگ..(یک حبه ) بدون اضافه کردن بقیه موارد بالا ، به تنهایی برای ریزش و رویش مجدد مو کفایت میکند . موارد اضافه ترکیب شده در این نسخه برای شوره ،شفافت و براقی، و موخوره و وزی موی سر میباشد......

امیدوارم با این نسخه های شفا بخش از شر ریزش مو خلاص و شاهد رشد مجدد موها ی ریخته شده باشید..،لطفا ب برای دیگر دوستان نیز به اشتراک بگذارید ..

پرپشت شدن موها

یک محقق طب اسلامی راهکار پُرپشت شدن موها, رفع بواسیر و خارج کردن حرارت اضافی بدن را تشریح کرد.
سید حسن ضیایی پژوهشگر طب اسلامی اظهار داشت: مصرف تَره برای کسانی که دچار یبوست و بواسیر هستند, مفید است.

به‌گفته وی مصرف روزانه نیم کیلو سبزی تَره به‌صورت پخته برای افرادی که دچار بواسیر هستند, مفید است. آب تره نیز می‌تواند در برطرف کردن خونریزی و عوارض بواسیر پیشگیری کند.

مصرف شنبلیله راه‌کار پرپشت شدن موها


این محقق طب اسلامی افزود: اگر خانمی دوست دارند موهای پرپشت داشته باشند, بهتر است در وعده‌های غذایی خود سبزی شنبلیله اضافه کنند. سبزی شنبلیله را پخته و به غذای خود اضافه کنند تا موهای پرپشت داشته باشد.

ضیایی ادامه داد: سبزی شنبلیله فشار خون را کاهش می‌دهد و موها را پرپشت می‌کند. می‌توان یک قاشق مرباخوری شنبلیله خشک یا یک استکان عرق شنبلیله را مصرف کرد.


موضوعات مرتبط: پوست ومو ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 10:35 | نویسنده : بهار خانوم |


آموزش کوفته برنجی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مواد لازم

 

 

 

 

 

 لپه پاک‌کرده و خیسانده                   یک‌دوم پیمانه 

 

 

 

 

 

 

 برنج آبکش شده                            یک پیمانه

 

 

 

 

 تخم‌مرغ                                     3 عدد

 

 

 

 پیاز:                                         4عدد

 

 

 

 گوشت چرخ‌کرده:                          500گرم

 

 

 

 جعفری ساطوری                           3قاشق سوپ‌خوری

 

 

 

 مرزه ساطوری:                             2 قاشق سوپ‌خوری

 

 

 

 ترخون                                      2 قاشق سوپ‌خوری

روغن                                        یک‌دوم پیمانه

 

 

 

 آبلیمو                                      یک‌دوم پیمانه

 

 

 

رب گوجه                                    2قاشق سوپ‌خوری سرپر

 

 

 

سیر                                          2عدد

 

 

 

زعفران حل شده  

 

 

 

 

 

نمک‌، فلفل و زردچوبه

 

 

 

 

گوجه برغان، آلوچه جنگلی یا برگه خیس‌کرده: به میزان لازم

 

 

 

 

روش تهیه:

 

 

 

 

 

 

۱ – لپه را به همراه ۲ لیوان آب و یک‌‌چهارم قاشق مرباخوری نمک ۳۰ دقیقه بپزید، سپس آن را آبکش کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲ – تخم‌مرغ‌ها را با هم مخلوط کرده و ادویه‌ها را به آن بزنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳ – یک پیاز رنده‌شده را به همراه گوشت چرخ‌کرده، سبزی‌ها، لپه و برنج نیم‌پخته را به آن اضافه کنید. ۲۰ دقیقه آن را ورز دهید تا جایی که مواد به صورت یک خمیر چسبناک درآید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۴ – در یک قابلمه رب گوجه را با روغن تفت دهید تا بوی خامی آن برود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۵ – لپه و پیازداغ بالا و آب را به آن اضافه کنید.اگر تمایل داشتید به آن چند عدد برگه یا آلو برغانی اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا آب به جوش آید و غلیظ شود. ادویه به آن بیفزایید آب را بسیار خوشمزه و طعم‌دار کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۶ – دست را کمی‌ مرطوب کنید و از مایه گوشت به اندازه یک پرتقال بردارید و کف دست آن را کمی باز کنید از گوجه برغان یا آلوچه وسط آن گذاشته و مجددا مواد را ببندید و در دست آن را کاملا گرد و بدون ترک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۷ – حرارت زیر قابلمه را متوسط رو به تند کنید و سپس کوفته‌ها را بیبندازید. دقت  کنید به محض انداختن از آب با ملاقه روی آن بریزید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۸ – در قابلمه را نیمه‌باز بگذارید و ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزید و پس از نیم‌ساعت آب زعفران را روی کوفته‌ها بدهید و ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بپزید.

 

 

 

 

 

 

 

۹ – دقت کنید آب کوفته تمام نشده و حداقل یک پیمانه آب داشته باشد.


نظر یادت نره!!!!!!!!!!!!

.

.

.

اشترودل

 

شیر                                                  یک لیوان
کره                                                    50 گرم
کنجد                                                  کمی
مایه خمیر                                           یک قاشق غذاخوری
 تخم مرغ                                            دو عدد
آرد                                                     به میزان لازم
نمک                                                   کمی


طرز تهیه:

شیر و کره رو روی حرارت میزاریم تا حل بشن ولی نجوشه بعد مایه خمیر رو با یک قاشق شکر و نصف استکان اب حل میکنیم تا عمل بیاد . وقتی شیر وشکر وکره مخلوط شدن میزاریم خنک بشه و دوعدد تخم مرغ و خمیر مایه رو اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم آرد رو الک میکنیم و به صورت یه حفره درست میکنیم ومایعمون رو در وسط میدیزیم و کم کم خمیر رو درست میکنیم تا بدست نچسبه ولی خیلی هم سفت نشه . ورز میدیم و میزاریم دوساعت استراحت کنه. البته کمی ظرف رو چرب میکنیم که خمیر به ظرف نچسبه. و جای گرم میزاریمش و روش یه پارچه تمیز میندازیم. بعد از دوساعت چونه میگیریم به هر شکل که دوست دارید.
 قالب رو کمی چرب کنید برای بار دوم میزارید 20دقیقه استراحت کنه .


مواد داخل خمیر مواد ماکارونی به اضافه پنیر پیتزا و قارچ و گشنیز خرد شده که طعمشو فوق العاده میکنه . یک عدد تخم مرغ و کمی اب سرد رو باهم زدم برای رو مال و کنجد روش می ریزیم
تو فر از قبل گرم شده به مدت 25 دقیقه.


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:, | 16:16 | نویسنده : بهار خانوم |

 


پرسيدم از هلال ماه :چرا قامتت خم است؟

آهي كشيد و جواب داد:كه ماه محرم است.

گفتم:كه چيست محرم؟ گفت با ناله:ماه عزاي اشرف اولادم است.


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:, | 12:49 | نویسنده : بهار خانوم |


بادستان خودمان خلق میکنیم پس بیندیشیم در خلقت جهان....

 

خلقت زمین در دو روز، تقدیر روزی اهل زمین در دو روز و خلقت آسمان هم در دو روز بوده است: «قُلْ أَئِنَّکُمْ لَتَکْفُرُونَ بِالَّذِی خَلَقَ الاْءَرْضَ فِی یَوْمَیْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَندَادا ذَلِکَ رَبُّ الْعَالَمِینَ * وَجَعَلَ فِیهَا رَوَاسِیَ مِنْ فَوْقِهَا وَبَارَکَ فِیهَا وَقَدَّرَ فِیهَا أَقْوَاتَهَا فِی أَرْبَعَةِ أَیَّامٍ سَوَاءً لِلسَّائِلِینَ * ثُمَّ اسْتَوَی إِلَی السَّمَاءِ وَهِیَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلاْءَرْضِ اِئْتِیَا طَوْعا أَوْ کَرْها قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ * فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِی یَوْمَیْنِ وَأَوْحَی فِی کُلِّ سَمَاءٍ أَمْرَهَا وَزَیَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْیَا بِمَصَابِیحَ وَحِفْظا ذَلِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ»(فصلت، 41/ 9 - 12)



نظر یادت نره!!!!!!!!!!

.

.

.


خداوند ابتدا هواء را خلق کرد و سپس از آن شش عنصر دیگر را خلق نمود؛ یعنی ظلمت، نور، آب، عرش، عقیم (باد شدید) و آتش و بقیه موجودات دیگر زمین از این شش عنصر خلق شدند.در مقام جمع این دو روایت می‏توان اوّلیّت آب را نسبت به دیگر موجودات مادی دانست و هوا را مخلوق اول که از جوهر اخضر پدید آمده و آب هم از آن خلق شده است، به حساب آورد.

 


نظر یادت نره!!!!!!!!!!

.

.

.


 


نظر یادت نره!!!!!!!!!!

.

.

 



اما درمورد خلقت آتش و باد از هوا باید گفت که در روایت دیگری از امام محمد باقر علیه‏السلام آمده است که این دو از آب پدید آمده ‏اند. از این رو، در مقام جمع می‏توان گفت که باد و آتش به واسطه آب از هوا پدید آمده است.



نظر یادت نره!!!!!!!!!!

.

.

 



نظر یادت نره!!!!!!!!!!

.

.

 

آن‏چه در این روایت درمورد مراتب این پیدایش به دست می‏آید، این است که بعد از خلقت آب، خداوند باد شدیدی بر این آب مسلّط کرد تا این آب را به تلاطم و اضطراب درآورد. از تلاطم شدید آب، امواج و کف‏های (زبد) بسیاری روی آب پدید آمد و دودی (دخان) به هوا بلند شد.



 



برخی از روایات پیدایش آتش را در این قسمت ذکر کرده ‏اند؛ یعنی آتش از اضطراب و اضطرام آب پدید آمد و خداوند به آتش امر کرد که خاموش شود و از خاموشی آن دودی به هوا خواست. همین‏طور که مشاهده می‏شود این روایت مکمّل و مفسّر روایت علی بن ابراهیم است و اختلاف پیدایش آتش از هواء یا آب را می‏توان به این شکل حل کرد که آتش به‏واسطه آب از هوا پدید آمده است.


نظر یادت نره!!!!!!!!!!

.

.

 


در ادامه روایت علی بن ابراهیم آمده است که بعد از پیدایش امواج و زبدها خداوند به آنها خطاب کرد که جامد شوند. از جمود زبد، زمین پیدا شد و از جمود امواج، کوه‏ها پدید آمدند.


نظر یادت نره!!!!!!!!!!

.

.

 




نظر یادت نره!!!!!!!!!!

.

.

 

بعضی از روایات در کیفیت خلق زمین این نکته را هم اضافه کرده‏اند که زبدهای روی آب در یک‏جا جمع شدند و جامد گشته و از جمود آنها ابتدا زمین کعبه پدید آمد و سپس کره زمین از زیر آن پهن گشت و به این دلیل است که کعبه را «أم‏القری» می‏خوانند.




یکی دیگر از محل‏های اختلاف میان روایات، کیفیت خلق آسمان است. برخی پیدایش آن را از بخار آبمعرفی می‏کنند و برخی از دخانی که از خاموشی آتش بلند گشته،و برخی از دخانی که از شکافته شدن متن آب به واسطه آتش بلند شده است می‏دانند و برخی از دخان بدون آتش.

 

 

نظر یادت نره!!!!!!!!!!

.

.

 

 

1ـ روزی كه همه جهان به صورت توده گازی شكلی بوده كه با گردش به دور خود از هم جدا گردیده و كرات را تشكیل داده است.
2ـ این كرات تدریجاً به صورت توده مذاب و نورانی و یا سرد و قابل سكونت درآمدند.
3ـ روز دیگر منظومه شمسی تشكیل یافت و زمین از خورشید جدا شد.
4ـ روز دیگر زمین سرد و آماده ی حیات گردید.
5ـ سپس گیاهان و درختان، در زمین آشكار شدند.
6ـ سرانجام حیوانات و انسان، در روی زمین ظاهر گشتند.

 

كجا باید رفت؟.....
ز كه باید پرسید؟!!!
واژه عشق و پرستیدن چیست؟
جان اگر هست چرا در من نیست؟
من كه خود می دانم ..
راه من راه فناست
قصه عشق فقط یك رویاست....
اه ای راه سكوت...
اه ای ظلمت شب....
من همان گمشده ی این خاکم
به خدا عاشق قلبی پاكم

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آموزش عروسک سازی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 مهر 1394برچسب:, | 10:9 | نویسنده : بهار خانوم |

 

 

 

شهامت میخواهد

دوست داشتن کسی که

هیچ وقت و هیچ زمان
سهم تو نخواهد شد!

 

 

آنگاه که تقدیر نیست و از تدبیر نیز کاری ساخته نیست خواستن اگر با تمام وجود با بسیج همه اندامها و نیروهای روح و با قدرتی که در صمیمیت است تجلی کند اگر هم هستیمان را یک خواستن کنیم یک خواستن مطلق شویم و اگر با هجوم و حمله های صادقانه و سرشار از امید و یقین و ایمان بخواهیم پاسخ خویش را خواهیم گرفت.

 

خداوندا
از بچگی به من آموختندهمه را دوست بدار
حال که بزرگ شده ام
و
کسی را دوست می دارم
می گویند:
فراموشش کن.

.

.

 


میگفت :

 

 

 اگه " به اضافه ی " خدا باشی میتونی " منهای" همه چیز زندگی کنی ...

 

 

برای یکبار هم که شده در زندگیت امتحان کن ...

 

ضرری متصور نیست ...

 

زندگی مثل دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل باید حرکت کنید.
.
.

زندگی مثل دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل باید حرکت کنید.

...

نظر یادت نره!!!!!!!!!

.

.

زندگی مثل دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل باید حرکت کنید.

...

نظر یادت نره!!!!!!!!!

.

.

 


موضوعات مرتبط: مدل عروسک خمیری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 17 مهر 1394برچسب:, | 21:21 | نویسنده : بهار خانوم |

 

کافئین برای شما بد است ، چربی برای شما بد است

شکر برای شما بد است ، نمک برای شما بد است

اما نگران نباشید ، نگرانی هم برای شما بد است !

....

.

.

 

بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست - حضرت علی علیه‌السلام

زندگی زیباست.....

اکنون زندگی کنید...

بخندید ...

حتی اگر به اجبار....

لبخند بزنید...

.

.

.

.

.

خواستگار اومده برام

خواهر پسره میگه برادر ما اولین بارشه میاد خواستگاری واسه همین خجالتیه

مامان بزرگ منم واسه بازار گرمی میگه

دختر ما هم اولین باره واسش خواستگار میاد

فک و فامیله داریم؟ 

 

دوستم گفت طرز صدا کردن مامانم زمانى که غذا آمادست!

تخم مرغ : عزیزم ، الهى مادر فدات شه بیا غذا حاضره.

کوکو : عزیزم غذا آمادست

خورش : بیا دیگه غذا یخ کرد

مرغ : ما الان مى خوریم و جمع مى کنیم

کباب : اصلا صدا نمى کنه بعدا میگه هر چقد صدات کردیم نیومدى....

ﺭﻓﺘﻢ ﺑﺎﻧﮏ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻣﻨﺪِ ﻣﻴﮕﻢ
ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ ﺷﻤﺎ ﺻﻨﺪﻭﻗﺪﺍﺭ ﻫﺴﺘﻴﻦ؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ﮔﻔت نه ؛ﻫﺎﭺ ﺑﮑﻢ
ﺍﺻﻦ ﺍﺷﮏ ﺗﻮ ﭼﺸﺎﻡ ﺟﻤﻊ ﺷﺪ... مردم أعصابشون زیرِ درختِ آلبالو گمشده.


.

.

یه سریا هم هستن واقن خوشگلن
حالا نام نمیبرم خودشون الان نظر  میدن.

.

.

 

موقع خسته شدن به دو چیز فکر کن

۱- آنهایی که منتظر شکست تو هستند تا “به تو” بخندند

۲- آنهایی که منتظر پیروزی تو هستند تا “با تو” بخندند..!!

 

روابط مانند پرندگان هستند ، اگر آنها را خیلی محکم نگهدارید، می میرند.
اگر خیلی سست نگهدارید ، می پرند .
اما اگر آنها را با مراقبت و دقت نگهدارید،
برای همیشه کنارتان خواهند ماند.

 

 هرگز شب را باور نکردم

چرا که در فراسوهای دهلیزش

به امید دریچه ای

دل بسته بودم.

احمد شاملو

 

 


فردا یک راز است نگرانش نباش.....

دیروز یک خاطره بود حسرتش را نخور.....

و امروز یک هدیه است

قدرش را بدان


یادمان باشد ، با شکستن پای دیگران ، ما بهتر راه نخواهیم رفت .... !

کاش یادمان بماند ، با شکستن دل دیگران ، ما خوشبخت تر نمیشویم .... !

کاش بدانیم ، اگر دلیل اشک کسی شویم ، دیگر با او طرف نیستیم .... با خدای او طرفیم ...

 

چوپونه با گوسفنداش لج میکنه میبرتشون چمن مصنوعی . 

 

به یه بنده خدا خسیسه می گن شیرین تر ازعسل چی خوردی؟
می گه ترشی مجانی

رفتم گلفروشی گفتم آقا این گل طبیعیه ؟؟؟
یه دختر بچه 5ساله ای اونجا بود گفت پــَ نَ پــَ سزارینه !
به جون خودم من تا 12سالگی فکر میکردم بچه ها رو لک لک ها از آسمون میارن !

 

خدایا!
آدم‌های خوب سر راهمون بگذار … .
حس بسیار خوبیست هنگامی که در لحظه‌ هجوم غم یا ناامیدی یا پریشانی؛
 بی هوا کسی سر راه آدم سبز بشود…
کلامش؛ نگاهش؛ حتی نوشته‌اش
 آرامش و شادی و امید بپاشد به زندگی ات.
فقط از دستِ خودِ خدا برمی‌آمده که آن آدم را،
 یا کلام و نگاه و نوشته‌اش را برای آن لحظه‌ خاص‌ سرِ راه زندگی ما بگذارد.
 .
شاید یکی از دعاهای روزانه ام این باشد که:
خدایا مارا واسطه ی خوب شدن حال دیگران قرار بده


آمین…

.

..

...
 

ﺑـــــــــــــــــــــــــﺎﻧﻮ
ﺑـــــﻪ ﻣـــــﺮﺩﯼ ﺩﻝ ﺑﺒﻨﺪ ڪﻪ ﺍﺯ ﻋﻼﻗﻪ ﺍﺵ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﻣﻄﻤﺌﻨﮮ ...
ﻗﺎﻧﻮﻥ ِ ﺭﺍﺑﻄـــــﻪ ﻫﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳـــــﺖ:
ﻣــــــــــﺮﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﺎﺷـــــﻖ ﺗﺮ ﺑﺎﺷـــــﺪ ...
ﻣــــــــــﺮﺩ ﺍﺳﺖ ڪﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﺍﮮ ﺩﺍﺷﺘﻨﺖ ﺗﻼﺵ ڪﻨﺪ ...
ﻣــــــــــﺮﺩ ﺍﺳـــــﺖ ڪﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺯ ﻧﯿﺎﺯِ ﺑﻪ ﺗـــــﻮ ...
ﻣـــــﺮﺩ ﺍﺳﺖ ڪﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺠـــــﻨﮕﺪ !!!
ﺗﻮ ﭼﺮﺍ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﮮ ڪﻨﺞ ﺍﺗﺎﻕ ﻭ ﺯﺍﻧﻮﻫﺎﯾـــــﺖ ﺭﺍ ﺑﻐﻞ ﮔـــــﺮﻓﺘﻪ ﺍﮮ
ﻭ ﺍﺷڪ ﻣﯿﺮﯾﺰﮮ ﻭ ﺭﻭﺯﻫﺎﯾـــــﺖ ﺭﺍ ﺁﺗﺶ ﻣﯿﺰﻧـــــﮯ , ﻫــــــــــﺎﻥ؟
ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻟـــــﺖ ﺍﺳﺖ ﻣﮕـــــﺮ ؟؟؟!!!
ﺍﯾﻨڪﻪ ﻣﯿﻨﻮﯾﺴﮮ ﺧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﮮ ...
ﺍﯾﻨڪﻪ ﻣﯿﻨﻮﯾﺳﮯ ﺩﯾﮕـــــﺮ ڪﺸﺶ ﻧﺪﺍﺭﮮ ...
ﺍﯾﻦ ﻓﺎﺟـــــﻌﻪ ﺍﺳﺖ !!!
ﻣﯿﻔﻬـــــﻤﮮ؟ ﻓﺎﺟــــــــــﻌﻪ ...!!
ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎﯾـــــﺖ، ﺑﻬـــــﺘﺮﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫـــــﺎﯾﺖ ﻫـﺴﺘﻨﺪ ...
ﺣﺎﻻﺳـــــﺖ ڪﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺨﻨﺪﮮ ...
ﺣﺎﻻﺳـــــﺖ ڪﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻫﺎ ﺑﺎﺷﮮ ﻭ ﺁﺯﺍﺩ ...
ﺣﺎﻻﺳـــــﺖ ڪﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺧـــــﺘﺮﺍﻧﮔﮯ ڪﻨﮯ !!
ﻧﻪ ڪﻪ ﻫﻤـــــﻪ ﺭﺍ ﺧـــــﻂ ﺑﺰﻧﮮ ﻭ ﺑﻨﺸﯿﻧﮯ ڪﻨﺞ ﺍﺗﺎﻕ ﻭ ﺩﯾﻮﺍﺭﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﺵ
ﺩﻫـــــﮯ ﻭ ﺯﺍﺭ ﺑﺰﻧـــــﮯ ﺑﺮﺍﮮ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ِ
ﻣﺮﺩﮮ ڪﻪ ﺣﻮﺍﺳﺶ ﻫـــــﻢ ﺑـــــﻪ ﺗـــــﻮ ﻧﯿﺴﺖ!!!
ﺑﺮﮔـــــﺮﺩ ﺑﺎﻧـــــﻮ ...
ﺑﺮﮔـــــﺮﺩ ﺑـــــﻪ ﺯﻧﺪﮔـــــﮯ

 .....................

...........

....

..

.

 

 پاک نیتی....

هنگامیکه از درون زلال باشی ،
خداوند به تو نوری می بخشد ، آنچنان که ندانی
و مردم تو را دوست میدارند از جایی که ندانی
و نیاز هایت از جایی برآورده شود که ندانی چه شد.!
* این یعنی پاک نیتی *
و پاک نیت کسی است که برای همه ، بدون استثناء ، خیر بخواهد.
چون میداند ،
سعادت دیگران از خوشی او نمیکاهد.
و بی نیازی آنها از ثروت او کم نمیکند.
و سلامت انها عافیت و آرامش او را سلب نخواهد کرد.

پس چه زیباست که همیشه نیک اندیش و خیر خواه باشیم.

بـــاور کـن
دیــدن هـــر بــامــداد
اتـفــاق ســاده اے نیـست
خــوشـاینــد است و تـکــرار نـاپـذیـر ...
گنجـشک هــا بیخــود شلـوغش نمی کنند .
♡❤

شـایــد زنــدگے . . .
همــین لحظــــہ هاے بــدون دغــدغــه اے بــاشــد
. . . کـہ هــر روز گـرفتــاریــش هستیـــم

و خیـــال می کنیـــم تــکرارے انــد،
و بے حوصلـــہ مــان مے کننــــد . . .

روزگـــارے حســرت ایــن روزهـا را خــواهیــم خـــورد . . .
پــس یــاد بگیــریم . . .
همیــن حالا از لحظـــہ لحظـــہ هــاے زنــدگے مان لــذت ببــریم !

خدایا شکر

 

 

خدایا.... دریافته ام کسی که می گوید " برایم دعا کن ...".. از روی عادت نمی گوید....! کم آورده است....
صبرش تمام شده است .... ولی دردهایش هنوز باقی مانده است....!!!
مهربانان..!!کاش می دانستید چقدر دردناک است ،
شنیدن جمله : "برایم دعا کن..."
خدایا کمکش کن .. هنوز هم به معجزه کرامتت ایمان دارد.... یارب!
هنگامی که ثروتم دادی، خوشبختی ام رانگیر.
هنگامی که توانایی ام دادی، عقلم را نگیر.
هنگامی که مقامم دادی، تواضعم رانگیر.
انگاه که تواضعم دادی ، عزتم رانگیر.
وقتی قدرتم دادی ، عفوم رانگیر

 


موضوعات مرتبط: زندگی شادانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 11 مهر 1394برچسب:, | 11:49 | نویسنده : بهار خانوم |

 

جمله ای که اشک ستارخان را درآورد!

ﻣﻦ ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ ﮔﺮﯾﻪ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻢ
 
ﭼﻮﻥ ﺍﮔﻪ ﺍﺷﮏ ﻣﯽ ﺭﯾﺨﺘﻢ ﺁﺫﺭﺑﺎﯾﺠﺎﻥ ﺷﮑﺴﺖ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﺩ
 
ﻭ ﺍﮔﺮ ﺁﺫﺭﺑﺎﯾﺠﺎﻥ ﺷﮑﺴﺖ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﺩ ...
 
ﺍﻣﺎ ﺗﻮ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺍﻭﻥ ﻫﻢ ﺗﻮ ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﺍﺷﻚ ﺭﻳﺨﺘﻢ
 
ﺣﺪﻭﺩ 9 ﻣﺎﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎﺭ ﺑﻮﺩﯾﻢ ...
 
ﺑﺪﻭﻥ ﻏﺬﺍ ...
 
ﺑﺪﻭﻥ ﻟﺒﺎﺱ ...
 
ﺍﺯ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺎﻩ ﺍﻭﻣﺪﻡ ﺑﯿﺮﻭﻥ
 
ﭼﺸﻤﻢ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺯﻥ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﺑﺎ ﯾﻪ ﺑﭽﻪ ﺗﻮ ﺑﻐﻠﺶ
 
ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺑﭽﻪ ﺍﺯ ﺑﻐﻞ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺍﻭﻣﺪ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺩﺳﺖ ﭘﺎ ﺭﻓﺖ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺑﻮﺗﻪ ﻋﻠﻒ
 
ﻋﻠﻒ ﺭﻭ ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩ ﺧﺎﮎ ﺭﯾﺸﻪ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺧﻮﺭﺩﻥ
 
ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﻻﻥ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﻭﻥ ﺑﭽﻪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻓﺤﺶ ﻣﯿﺪﻩ
 
ﻭ ﻣﯿﮕﻪ ﻟﻌﻨﺖ ﺑﻪ ﺳﺘﺎﺭﺧﺎﻥ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ...
 
ﺍﻣﺎ ...
 
ﻣﺎﺩﺭ ﮐﻮﺩﮎ ﺍﻭﻣﺪ ﻃﺮﻓﺶ ﻭ ﺑﭽﻪ ﺍﺵ ﺭﻭ ﺑﻐﻞ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ :
 
ﻋﯿﺒﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ
 
ﺧﺎﮎ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﯾﻢ ﺍﻣﺎ ﺧﺎﮎ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﯿﻢ ...
 
ﺍﻭﻧﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺷﮑﻢ ﺩﺭ ﺍﻭﻣﺪ ...


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 مهر 1394برچسب:, | 22:7 | نویسنده : بهار خانوم |

 

خواص میوه جات وسبزیجات

انگور

انگور میوه‌ای شیرین و لذیذ و از نوع میوه‌های خوشه‌ای است. انگور میوه ای بهشتی است. یکی از خواص مهم انگور، تصفیه ی خون و خون ساز بودن آن است، البته این خاصیت در انگور قرمز بیشتر از انگور سبز است. لذا چنانچه از کم خونی رنج می برید، خوردن انگور قرمز یا یاقوتی را به شما توصیه می کنیم.

انگور قرمز از تصلب شرایین و انسداد رگ ها پیشگیری می کند.

مصرف انگور برای مبتلایان ( دیابت مرض قند) مضر است.

انبه

میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.

 

پیشگیری از سرطان- کاهش کلسترول -سلامت چشم -کمک به دیابتی‌ها - تقویت گوارش -کمک به دفع گرما تقویت سیستم ایمنی بدن 

 

 

 


خواص مغز هسته انبه
 
 
انبه داراي هسته بزرگي است كه در وسط آن مغز آن قرار درد كه بجاي مغز بادام مي توان از آن در شيريني جات استفاده كرد .
 
1-خوردن مغز هسته اسهال را برطرف مي كند .
 
2-براي معالجه سرماخوردگي مفید است.
 
3-سرفه هاي سخت را درمان مي كند .
 
4-درمان كننده بواسير خوني است .
 
5-خانم هائيكه دچار خونريزي از رحم مي باشند و يا بين دو عادت ماهيانه خونريزي دارند براي رفع آن بايد از مغز انبه استفاده كنند .
 
6-مغز هسته انبه كرم كش و ضد اسهال است .
 
7-براي تسكين آسم و تنگي نفس مفيد است .
 
8-ضد استفراغ است .


 

انجير

 

 

 

 

 

 

 

انجير ميوه‏اى مقوى و شيرين است كه در قرآن به آن قسم خورده شده است. نام عربى آن «تين» و نام انگليسى آن «FIG» مى‏باشد.

 

 

 

 

انجير تعريق بدن را زياد مى‏كند.
- ادرارآور است.
- حرارت بدن را كاهش مى‏دهد.

 

 

 

از جمله مهمترین خواص انجیر, نرم کردن روده می باشد,

از انجیر به عنوان تصفیه کننده خون نیز استفاده می شود که می تواند فشار و چربی خون را کنترل کند. همچنین آهن موجود در آن, کم خونی را درمان می کند. به دلیل داشتن کلسیم, باعث تراکم استخوان ها شده و وجود پتاسیم در آن از دفع کلسیم جلوگیری می کند و در نتیجه ماده مفیدی برای پیشگیری از پوکی استخوان می باشد.


 

اسفناج

 

 

اسفناج  داروی مهمی برای برطرف کردن بیماری پلاگر است . بیماری پلاگر یک نوع بیماری است که بعلت کمبود ویتامین B3 در بدن تولید می شود و نشانه های آن ضعف بدن ، تشنج ، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن است

 

اسفناج برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است .

افزایش ذخایر آهن با مصرف اسفناج ایده‌ مناسبی است به ویژه به این دلیل که در مقایسه با گوشت قرمز منبع شناخته شده‌ای از آهن است.

اسفناج در پیشگیری از سرطانهای روده بزرگ ، معده ، پروستات ،‌حنجره و رحم موثر است.

 

 

خـداونــــــــدا ...!

 

 

تو تکراری ترین  " حضور "  زندگی منی ...!

 

 

و من عجیب به آغوش تو ...

 

 

از آن سوی فاصله ها خو گرفته ام...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آلبالو

 

 

 

 

 

آلبالو میوه ای با طبعی سرد و تصفیه کننده ی خون . خوردن آب آلبالو قبل از غذا باعث افزایش اشتها میشود. برای کسانی که از بیماری رماتیسم رنج میبرند خوردن آلبالو پیشنهاد میشود . همچنین کسانی که در محل های گرم فعالیت یا زندگی میکنند خوردن آلبالو بسیار مفید و ضروری است زیرا دفع کننده ی حرارت و گرما است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
1-     مدر : 30 گرم دم كرده آلبالو + يك ليتر آب سرد، جوشانده سرد شود روي 4 ليوان ميل شود.
 
 
2-     براي درمان غلظت خون :‌ صبح و عصر ميل شود.
 
 
3-     شستشو دهنده مجاري ادرار : آلبالو + عسل، بصورت شربت ميل شود. يعني آب آلبالو با عسل مخلوط به آن آب اضافه شود و ميل شود هر 4 ساعت يك ليوان .
 
 
4-     درمان فشار خون: 100 گرم قبل از غذا ميل شود.
 
 
5- جهت درمان چاقي و لاغر شدن صبح بعنوان صبحانه يك وعده غذايي خود را فقط آلبالو بخورند.
 
 
6- براي درمان خارش پوستي : ساعت 10 صبح و 5 عصر ميل شود، هر بار 50 گرم.
 
 
7- درمان سنگ مثانه : (پودر دانة آن با كمي رازيانه) دانه آن سمّي است با احتياط مصرف شود. به طور مساوي رازيانه و دانه آلبالو جهت سنگ كليه هم مناسب است، صبح بعد از صبحانه ميل شود هر ساعت يك ليوان آبجوش بنوشيد.
 
 
8- براي درمان تقويت نيروي جنسي: اسپرم (اسپرماتوزوئيد) را زياد مي‌كند، قبل از غذا حدود 50 گرم ميل شود.
 
 
9- درمان بيماري قند: قبل از غذا يك فنجان آلبالو ميل شود.
 
 
10- ماسك زيبايي : هفته‌اي يك شب له كرده به مدت 15 دقيقه روي پوست بگذاريد.
 
 
11- جهت درمان سوء هاضمه قبل از غذا ، حدود 50 گرم ميل شود.
 
 
12- درمان تصلب شرائين: ساعات 10 صبح و 5 عصر ميل شود، هر بار 50 گرم ميل شود.
 
 
13- صفرا بر: يك ساعت بعد از غذاي اصلي حدود 100 گرم خورده شود.
 
 
14- درمان بيماري نقرس يك ساعت بعد از غذاي اصلي و اگر شب فقط آلبالو بخورند بهتر است.
 
 
15- ضد كلسترول: يك ساعت بعد از غذاي اصلي ميل شود.
 
 
16- براي درمان ورم كليه بعد از خوردن آلبالو يك فنجان آب گرم بخورند و سپس بعد از چند دقيقه آلبالو ميل نمايند.
 
 
17- درمان ورم معده بالاي غذا اصلاً نخورند و قبل از غذا و يا در فواصل غذا با آهستگي دانه دانه بخورند.
 
 
18- سرد مزاجان كمتر بخورند.
 
 
19- آلبالو سرشار از ويتامين “آ ب ث” است و موادي چون كلسيم ، آهن ، منيزيم، سديم، پتاسيم، روي و فسفر دارد.
 
 
20- صمغ آلبالو نرم كننده سينه است. مكيدن آن رنگ رخسار را باز كرده و قلب را جلا مي‌دهد.
 
 
21- آلبالو و گيلاس را بعد از غذا فوراً نخوريد.
 
 
22- سي گرم دُم آلبالو را در يك ليتر آب خيس نموده بعد از 12 ساعت آن را جوشانده، روزي 3 ليوان ميل شود. اين براي درمان بيماري هاي كليه و مثانه مفيد مي‌باشد.
 

 

 

 

 

 

 مجله پزشکی دکتر سلام

 

 

 

 

آناناس

 

 

آناناس نوعی میوه است که ریشه آن از جنوب برزیل و پاراگوئه است. بزرگی آن ۱–۱٫۵ متر و بزرگی برجستگی روی آن تا ۳۰–۱۰۰ سانتیمتر است.این میوه نوعی میوه چندگانه است.

 

 

 

 

این گیاه بومی دائمی ناحیه گرمسیری قاره‌ای آمریکا است. میوه‌های خاردار و مطبوع آن از کوبا، پورتوریکو و هاوایی از نظر محصول، آناناس در رتبه اول قرار داد. آب و میوه‎ی گوشت این میوه را به مقدار زیاد کنسرو می‌کنند همچنین در جزایر فیلیپین از برگ‌های خاردار آن رشته‌هایی به دست می‌آید که با آن پارچه می‌بافند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترکیب شیمیایی

 

 

 

میوهٔ رسیدهٔ آناناس حاوی مواد زیر است : ویتامین A، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، فسفر، آهن، اسید سیتریک، اسید مالیک، بعلاوه میوهٔ خام و رسیدهٔ آناناس حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک بنام بروملین یا بروملائین است که اولین مرتبه درسال ۱۹۸۱ از آن استخراج شده و در در پایین ساقهٔ آن نیز فراوان است .
کاربرد دارویی آناناس

 

 

 

 

بروملائین که از میوهٔ آناناس به دست می‌آورند برای درمان بیماری‌های زیر مصرف می‌شود: بعنوان ضد آماس پس ازاعمال جراحی دندان، جراحی زنان، جراحی عمومی، برای درمان کوفتگی‌ها، خونمردگی‌ها و زخم‌های بعد از تصادفات، آبسه‌ها بکارمی رود.از میوهٔ آناناس و عصارهٔ آن نیز در گیاه درمانی درموارد زیر استفاده می‌شود:

 

 

 

 

قبل از زایمان برای تحریک انقباضات رحم و کوتاه کردن مدت زایمان.
درمان زخم‌ها و بیماریهای دهان.
بیماریهای دستگاه ادراری.
بیماری‌های زنان.
امراض دوران پیری.
درمان سوختگی‌ها.
درمان آماس وریدها.
خیز یا ورم ریه‌ها.
پیشگیری از سرطان‌ها.
پیشگیری از بروز زخم‌ها.
درمان سینوزیت.
درمان حساسیت ها(آلرژی‌ها)

 

 

 

  مجله پزشکی دکتر سلام

 

بادمجان
مدت طولاني است که مصرف انواع ميوه و سبزيجات با کاهش خطر ابتلا به بسياري از شرايط پزشکي مرتبط با شيوه زندگي ارتباط دارد. بسياري از مطالعات نشان داده اند که افزايش مصرف غذاهاي گياهي مانند بادمجان خطر ابتلا به چاقي و مرگ و مير کلي، ديابت و بيماري هاي قلبي را کاهش مي دهد.

 

 

 

 

سلامت قلب - فيبر، پتاسيم، ويتامين C، ويتامين B-6، محتواي آن ومواد مغذي گياهي موجود در بادمجان، همه سلامتي قلب را پشتيباني مي کند. خوردن غذاهاي حاوي فلاونوئيدها با خطر کمتر مرگ و مير ناشي از بيماري قلبي وابسته است. مصرف حتي مقدار کمي از غذاهاي غني از فلاونوييد ممکن است سبب سلامت انسان شود.

 

 

 

 

مطالعات متعدد نشان مي دهد که مصرف فلاونوئيدها شناخته شده به عنوان آنتوسيانين ها، نقش مهمي در کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي ايفا کرده است. يک مطالعه خاص نشان داد که کساني که بيش از سه وعده ميوه و سبزيجات حاوي آنتوسيانين مصرف کنند خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي نسبت به کساني که مصرف کمتري دارند 34 درصد کمتر است. در مطالعه باليني ديگر، محققان دريافتند که افزايش مصرف آنتوسيانين ها به طور قابل توجهي با کاهش فشار خون همراه بود.

 

 

 

 

کلسترول خون - تحقيقات در مورد اثرات مصرف بادمجان در مطالعات حيواني نشان داده است که مصرف آب بادمجان در خرگوش با کلسترول بالا سبب کاهش معني داري در وزن و سطح کلسترول خون خرگوش گرديد.

 

 

 

 

تجزيه و تحليل آزمايشگاهي ترکيبات فنلي در بادمجان نشان مي دهد که سبزيجات حاوي مقادير قابل توجهي از اسيد کلروژنيک، يکي از قوي ترين جاذب راديکال هاي آزاد موجود در گياهان است. اين اسيد سبب کاهش سطح LDL و نيز به عنوان يک ضد ميکروب، ضد ويروس و يک عامل ضد سرطاني عمل مي کند.

 

 

 

 

سرطان-  پلي فنول در بادمجان داراي اثرات ضد سرطان است آنتوسيانين ها و عملکرد اسيد کلروژنيک به عنوان آنتي اکسيدان ها و ترکيبات ضد التهابي هستند آنها سلول هاي بدن را از آسيب هاي ناشي از راديکال هاي آزاد و به نوبه خود سبب جلوگيري از رشد تومور و تهاجم و گسترش سلول هاي سرطاني مي شوند آنها همچنين آنزيم هاي سم زدا را در داخل سلول ها تحريک و سبب ترويج مرگ سلول هاي سرطاني مي شوند.

 

 

 

 

عملکرد شناختي - يافته هاي حاصل از مطالعات حيواني نشان مي دهد که ناسونين، آنتوسيانين موجود در پوست بادمجان، يک آنتي اکسيدان قوي است که چربي غشاي سلولي در سلول هاي مغز را از آسيب راديکال هاي آزاد محافظت مي کند همچنين ثابت شده است به تسهيل حمل و نقل مواد مغذي به داخل سلول و خارج کردن ضايعات کمک مي کند.

 

 

 

 

تحقيقات همچنين نشان داده اند که آنتوسيانين ها سبب مهار التهابات عصبي و تسهيل جريان خون به مغز مي شود اين به جلوگيري از اختلالات رواني وابسته به سن کمک مي کند و همچنين حافظه را بهبود مي بخشد.

 

 

 

 

مديريت وزن و سيري - بادمجان داراي فيبرهاي غذايي است که معمولا به عنوان عوامل مهم در کنترل وزن و به عنوان عامل حجيم در دستگاه گوارش شناخته شده است اين ترکيبات سبب افزايش سيري و کاهش اشتها مي شود و به شما احساس سير بودن و در نتيجه سبب کاهش مصرف کلي کالري مي شود از آنجا که بادمجان در حال حاضر حاوي کالري پايين است بخش بزرگي از يک رژيم غذايي کم کالري سالم مي باشد.

 

 

 

 

مو و ناخن - به ياد داشته باشيد که محتواي آب بالا، مقادير زيادي از فيبر و مواد مغذي و مواد معدني در بادمجان براي تغذيه مو و ناخن ها مفيد است.

 

 

 

کمک به ترک سيگار - اگر سيگار مي کشيد، در اينجا خبر خوب اين است بادمجان حاوي مقدار کمي از نيکوتين و لذا مي تواند به کاهش ميل شديد شما به سيگار کمک کند.

بامیه با داشتن مواد مغذی با ارزشی مانند ویتامین های C ,A و گروه B از جمله: اسیدفولیک B۵، B۲، B۶ و عناصری از قبیل: منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر و پتاسیم، فیبر و ماده لزج، اثرات مثبت فراوانی بر سلامت انسان دارد. این گیاه از نظر اقتصادی نیز ارزان و در دسترس همه افراد است.

بامیه

مفید برای دیابتی ها:
فیبر موجود در بامیه، نمایه گلایسمی پایینی به آن می دهد، یعنی به سرعت قند خون را بالا نمی برد. بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می کند، بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.موسیلاژ یک نوع فیبر موجود در بامیه است که از طریق متصل شدن با نمک های صفراوی و اسیدهای چرب، موجب کاهش کلسترول و پروفایل لیپیدی خون می شود و برای بیماران قلبی و هایپرلیپیدمی توصیه می شود. اثر بامیه در کاهش کلسترول خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است، زیرا مانند داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد. اسیدفولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود.افزایش این ماده از طریق انسداد رگ های خونی، یکی از عوامل خطرساز ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است. همچنین می تواند در خون سازی موثر باشد.ویتامین C نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم است که کمبود آن می تواند باعث اختلال در جذب اسیدفولیک شود.در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی می شود.

دفع سموم:
این سبزی دارای ماده لزجی است که کمک فوق العاده ای به دفع مواد زائد و سموم در سیستم گوارشی می کند.

پیشگیری از یبوست:
یکی از عوارض رژیم های کاهش وزن ابتلا به یبوست است که مصرف بامیه هم مانع یبوست می شود و هم به روند کاهش وزن کمک می کند.بسیاری از متخصصان معتقدند که بیشتر بیماری ها از روده آغاز می شوند. فیبر موجود در بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری هایی از قبیل: بواسیر و دیورتیکولیت را به شدت کاهش می دهد.دیورتیکولیت، التهاب دیورتیکول ها (کیسه های گرد فتق مانند در دیواره مخاط روده بزرگ) است که در اثر تجمع باکتری ها و سایر محرک های داخل دیورتیکول ها ایجاد می شود و باعث درد، نفخ، تهوع، یبوست، اسهال و تب می شود. معمولاً برای افزایش حجم مدفوع و رفع یبوست، مصرف سبوس گندم توصیه می شود که امکان دارد دیواره روده را حساس کند، ولی موسیلاژ موجود در بامیه این تأثیر را نداشته و خروج مدفوع را آسان می کند. بامیه به دلیل خاصیت لزج بودن و لغزندگی، یکی از ملین های بسیار مفید به شمار می آید.

مفید برای فشار خون بالا:
مصرف بامیه به جهت داشتن پتاسیم و منیزیم در بیماران مبتلا به فشارخون بالا می تواند اثر کمک کننده داشته باشد. همچنین می تواند برای پیشگیری از فشارخون بالای دوره بارداری (پره اکلامپسی و اکلامپسی) و گرفتگی عضلات طی دوران بارداری مفید باشد.

بالنگ

پوست زرد این میوه زیبا و خوشبو، برای تقویت قلب و مغز و کبد، توصیه شده است و کارشناسان طب سنتی اعتقاد دارند که ترنج برای معده و احشای داخل شکم مفید بوده و برای از بین بردن نفخ و همچنین کمک به هضم غذا تجویز می‌شود.

پسته

پسته تازه در فصل خود بسیار مورد استقبال قرار میگیرد این نوع پسته بسیار خوش طعم میباشد ودارای خواص زیادی میباشد .درادامه مطلب زیر با خواص پسته تازه آشنا میشوید.
گنجاندن پسته در رژیم غذایی می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و تنگ شدن شریان‌های قلبی به علت رسوبات خونی جلوگیری كند و كلسترول خون را نیز كاهش دهد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد داوطلبانی كه مدت یك ماه مرتبا ۲۸ گرم پسته در روز مصرف كرده‌اند، میزان كلسترول
خون آنها ۸ ‌/‌ ۴ درصد كاهش یافته‌است.با مصرف
پسته سطح كلسترول بد لیپوپروتئین با غلظت كم تا ۱۱‌/۶ درصد كاهش می‌یابد.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد كه پسته، سطح كلسترول بد را در بدن كاهش می‌دهد و در ضریب لیپوپروتئین هم تغییراتی مفید صورت می‌دهد. محققان می‌گویند پسته دارای مقادیر زیادی ماده گیاهی ضداكسیدانت لوتئین است كه معمولا در سبزیجات پربرگ و تیره رنگ موجود است.


 

سیب

مصرف سیب راه‌کار رفع حرارت اضافی بدن

وی درباره راههای خارج کردن حرارت اضافی بدن افزود: مصرف سیب چه به‌صورت آب سیب یا سیب پخته یا سیب رنده شده حرارت اضافی در سیستم گردش خون و سیستم گوارش افراد را خارج می‌کند.

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: سیب موجب رفع بی‌قراری شبانگاهی در افراد می‌شود. مصرف روزانه سیب به سلامت بدن افراد کمک می‌کند 

خواص خرمالو:

خرمالو داراي مقادير قابل توجهي ويتامين هاي C ، B3 ، B2 و B1 است، در ضمن اين ميوه داراي مواد معدني ضروري براي بدن مانند کلسيم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسيم و مقداري نيز سلولز است.

بخش گوشتي اين ميوه محتوي مقدار زيادي فيبر، مواد آنتي اکسيداني همچون تانن، فنول، ليکوپن، لوتئين، مواد قندي، پکتين و اسيد مي باشد. عمده ترين اسيدهايي که در اين ميوه وجود دارد، اسيد ماليک و اسيد تارتاريک و اسيد سيتريک است.

 خرمالو به دليل دارا بودن مواد معدني، براي رشد و نمو بسيار مفيد شناخته شده است و آهن موجود در آن عنصر اصلي خونسازي و پتاسيم موجود در آن اشتهاآور و شست و شو دهنده کليه و کبد مي باشد، با وجود عناصري همچون پتاسيم و منيزيم در اين ميوه، خرمالو کلسترول بد و فشار خون را نيز کاهش مي دهد به همين دليل اين ميوه براي سلامتي بيماران قلبي و افراد داراي چربي و فشار خون بالا بسيار مفيد است. از طرفي به دليل دارا بودن پکتين که يکي از انواع فيبرهاي محلول در آب است، باعث کاهش چربي هاي خون مي شود.


موضوعات مرتبط: سین مثل سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:, | 17:20 | نویسنده : بهار خانوم |

 

 

یه روز  یه ترکه…
یه روزی یه عربه…
یه روزی یه قزوینیه…

 

یه روزی یه آبادانیه…
یه روزی یه اصفهانیه…
یه روزی یه شمالیه…

یه روزی یه شیرازیه…

 

مثل مرد جلو دشمـــــن وایسادن تا کسـی نگـاه چپ به خاکــــــ و نامـوسمون نکنه

 

لــــره………..بروجردی بود


ترکــــه……… مهدی باکری بود


عربــــــه……… علی هاشمی بود


قــــــزوینیه…… عباس بابایی بود


آبادانیـــــه……. طاهری بود


اصفهانیـــــــه….. ابراهیم همت بود

 

شیرازیه........ عباس دوران بود

هفته دفاع مقدس گرامی باد

.

.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 مهر 1389برچسب:, | 12:31 | نویسنده : بهار خانوم |

.

.

.

 

من سکوت کرده ام …

چون  نه اینکه حرفی برای گفتن ندارم …

چون حرفهایم بی شمارند ….

چون  درد بسیار دارم …

چون  دردهایم خاموشند …

 .

.

.

 

 

پرندگان به برکه های آرام پناه می برند 

و انسانها به دلهای پاک ،

زیرا دلهای پاک چون برکه های آرامند ،

بی انتها و قابل اعتماد

 

 

 

 

آسمـــان اینجـــا آبـــی سـتـــ !

مـــن بیــن غـــریبـــه هـــا نیستـــم . . .

همـــه آشنـــاینــد !

میـــدانـــی ؟

پـــوسیــده اســتـــ دلـــــم  بیــن همـــه آشــنــ ــایـــانـــ غـــریبـــ ـه !

احســـــاس حبــــاب را حــــالا میفهمـــم . . .

وقتـــی روی آب نگــــران تـــرکیـــدن اسـتـــ . .

 

 

هر از گاهی خودت را از " خودت " طلب کن 

شاید گم شده باشی ...

 

نظر یادت نره!!!!!!!!!!!!!

.

.

.

 

 

 

پرندگان به برکه های آرام پناه می برند 

و انسانها به دلهای پاک ،

زیرا دلهای پاک چون برکه های آرامند ،

بی انتها و قابل اعتماد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیزارم از آن عشق که عادت شده باشد

یا آن که گدایی محبت شده باشد

خودبینی و خودخواهی اگر معنی عشق است

بگذار که آیینه نفرت شده باشد.

 

 

 

 

 

پرندگان به برکه های آرام پناه می برند 

و انسانها به دلهای پاک ،

زیرا دلهای پاک چون برکه های آرامند ،

بی انتها و قابل اعتماد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درد   یک  پنجره را  پنجره ها میفهمند

معنی  کور  شدن  را  گره ها میفهمند

سخت است بالا بروی ساده بیای   پایین

قصه ی  تلخ  مرا   سرسره ها   میفهمند

یک نگاهت به من آموخت که درحرف زدن

چشم ها  بیشتر از حنجره ها میفهمند . . .

 

 

 

 

به جای آنكه به تاریكی لعنت فرستید، یك شمع روشن كنید.....

نظر یادت نره!!!!!

.

.

به جای آنكه به تاریكی لعنت فرستید، یك شمع روشن كنید.....

به جای آنكه به تاریكی لعنت فرستید، یك شمع روشن كنید.....

انسان نقطه ای است بین دو بی نهایت بی نهایت لجن و بی نهایت فرشته بنگر به طرف کدام یک می روی .دکتر شریعتی

نظر یادت نره!!!!!

.

.

 

 

 

 

نظر یادت نره!!!!!

.

.

 هرگز در زندگی این دو را ابراز نکنید :

اول آنچه نیستید... دوم همه ی آنچه هستید...

همیشه یادمان باشد که نگفته ها را میتوان گفت ولی گفته ها را نمیتوان پس گرفت!!!

چه سنگ به کوزه بزنی چه کوزه به سنگ بزنی شکست با کوزه است...

آدم ها را از آنچه درباره ی دیگران میگویند بهتر میتوان شناخت تا از آنچه درباره ی خود میگویند.!!!

" قدرت " در دیدن معایب نیست ؛ در گفتن محاسن است. آدمها بازی کردن را دوست دارند

این انتخاب توست که هم بازیشان باشی یا اسباب بازیشان...

 

 

نظر یادت نره!!!!!

.

.

 

 

 

 

نظر یادت نره!!!!!

.

.

یه رفیق دارم همیشه با من مشورت میکنه
.
.
.
.
.
.
.
.
همیشه هم برعکسشو انجام میده|:
خیلی هم موفـق میشـه


 


موضوعات مرتبط: تزئینات غذا ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 1 مهر 1389برچسب:, | 12:22 | نویسنده : بهار خانوم |

ایده هایی ناب برای آشپزی

 

 

 

 

 

یادمان باشد که زمان ما محدود است.

پس زمانمان را با زندگی کردن در زندگی دیگران هدر ندهیم.

 

 

 

گاهی شاپرکی را از تار عنکبوت می گیری ،
خیلی آرام ...

تا رهایش کنی ؛


شاپرک میان دستانت له می شود ...

نیت ِ تو کجا

                                                                            و سرنوشت او کجا ...

 

نظر یادت نره!!!!!!!!

 

 

گاهی شاپرکی را از تار عنکبوت می گیری ،
خیلی آرام ...

تا رهایش کنی ؛


شاپرک میان دستانت له می شود ...

نیت ِ تو کجا

                                                                            و سرنوشت او کجا ...

نظر یادت نره!!!!!!!!

 

ﻗﺼﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﺎ ....

ﺑﺮﮔﯽ ﺍﺯ

 ﺩﻓﺘﺮ ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺭﺍﺯ ﺑﻘﺎﺳﺖ

 

باز کن ...

پنجره ی عشق و امید را...

توکل کن ......

 
به خدایی که همیشه هست...

ببخش ...

کسانی که تو را رنجیده خاطر کرده اند...

بخند ...

به همه زیبایی ها و زشتی های دنیا...

و ببین ...

آرامشی را که از آن تو می شود

خوشمزه است مگه نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

نظر یادت نره!!!!!!!!

 


موضوعات مرتبط: ایده های ناب آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 مهر 1394برچسب:, | 11:3 | نویسنده : بهار خانوم |

پسری از مادرش پرسید:

چگونه می توانم برای خودم زنی لایق پیدا کنم؟

مادر پاسخ داد:

نگران پیدا کردن زن لایق نباش ؛

روی مردی لایق شدن تمرکز کن ....

می گفت از خدا بخواید  دلی رو که قسمت شما نیست به دلتون نزدیک نکنه!

 

 می گفت از خدا بخواید  دلی رو که قسمت شما نیست به دلتون نزدیک نکنه!

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: مدل لباس عروس1 ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 مهر 1394برچسب:, | 9:44 | نویسنده : بهار خانوم |

لبخندی که در چهره ام می بینی معنایش
این نیست که زندگی ام بی نقص است،
بلکه قدردان داشته هایم هستم
و از خــــدا بخاطر نعمتهایش
سپاسگذارم

 

نظریادت نره!!!!!!!!

.

.

.


موضوعات مرتبط: آشپزخانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 28 شهريور 1394برچسب:, | 12:33 | نویسنده : بهار خانوم |

 


موضوعات مرتبط: اتاق خواب ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 28 شهريور 1394برچسب:, | 12:30 | نویسنده : بهار خانوم |

دکوراسیون

این فیلم خارجیارو دیدین؟
بچه که خوابش میبره مادرش میاد آروم یه پتو میکشه روش
یه بوس کوچولوش میکنه میره…
حالا من که خوابم میبرد مادرم یه لحاف کرسیه ۲۰۰ کیلویو
از ارتفاع ۲متری زارت مینداخت روم
پشت بندشم بابام که مثلا حواسش نبود پامو لقد میکرد
بعد که من مثل جن زده ها میپریدم!
دوتائی با هم میخندیدن میگفتن : پدر سوخته الکی خودشو به خواب زده بود!

 

 

نظریادت نره!!!!!!!!

.

.

.

 

 

خــــدایا
همه از تو می خواهند ، بدهی
من از تو می خواهم ، بگیری
خـــــدایا این همه حس دلتنگی را از من بگیر

نظریادت نره!!!!!!!!

.

.

.

 


موضوعات مرتبط: اتاق نشیمن ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 28 شهريور 1394برچسب:, | 11:49 | نویسنده : بهار خانوم |



طب در تمام ادوار تاریخ زندگی بشر، با او همراه بوده است. همچنان که درد و رنج جزئی از زندگی بشر است، پس او همواره به دنبال راه علاج گشته و می گردد. در ایران، یونان، روم، آشور، کلده، مصر و تمامی جهان متمدن قدیم مردم از طب اطلاعاتی داشتند و کسانی که طبابت می کردند، گاهی به صورت موبدان خدمت می کردند و این بقراط حکیم بود که توانست طب را از این شکل خرافاتی و معبدی بیرون آورد. او ثابت کرد که مرگ و زندگی بر طبق قوانین منظم جهان رخ می دهد و به علاوه مسائل اجتماعی و وجدانی خاصی نیز برای طبیب معین نموده است که گواه آن «سوگند نامه بقراط» است.

 

 

 سنگ کلیه ومثانه و کیسه صفرا

 

 

مصرف دم‌کرده چایی برای کسانی که مبتلا به سنگ کلیه از نوع اوکسالات هستند مضر است .

 

در مورد سنگ کلیه و سنگ مثانه 100 گرم از برگ درخت گلابی و پوست سیب درختی را که  خشک شده و به اندازه مساوی با یکدیگر مخلوط شده است دم کنید و بخورید و نتایج مفیدی خواهد بخشید.

 

خوردن خربزه در بیماری‌های سنگ کلیه و مثانه مفید، نمک، فلفل، در این موقع باید کمتر خورده شود .

 

سیبسنگ کیسه صفرا و کلیه‌ها را حل می‌کند و به اشخاصی که مبتلا هستند تجویز می‌کنند گیلوردهاوزر غذاشناسنان نامی جهان در کتاب‌های خود توصیه کرده است و همچنین دکتر  لگرن که در کنگره زسیب شناسی گفت است سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است نقش بزرگی را در قسمت تغذیه بدن و معالجه بیماری‌ها به عهده دارد و انجام می‌دهد که اهمیت آن غیرقابل‌تردید می‌باشد آب سیب را  گرفته بیمار و تندرستی مصرف نمایند.

 

جوشنده کاکل ذرت به قدری موثراست که در عرض سه یا چهار روز ترشحات اداری به طور قابل توجهی افزایش یافته و نبض مرتب می‌زند این جوشانده کمترین اثر بد و یا اختلال در دستگاه هاضمه و سیستم اعصاب به وجود نمی‌آورد و حتی اگر به مقدار زیاد و در مدت طولانی جوشانده آن مصرف شود هیچ گونه ضرر و زیانی ندارد به همین علت است که با جرئت می‌توان در امراض مزمن نظیر آن را یک ماه تا شش هفته متوالی ادامه داد.

 

گیاه پیرو در مورد بیماری‌های سوزاک و ورم مثانه و سنگ و شن و کلیه و مثانه و گاز روده ها استعمال می‌شود پیرو را همین طورمی‌خورند و یا در (کلم شور) می‌ریزند و یا دم‌کرده میل می‌کنند.

 

پیاز ادرارآور قوی است و در بیماری‌هایی که مخصوصاً احتیاج به ادرار زیاد است مثل سنگ کلیه و مثانه مفید است و همچنین در ورم مثانه.

 

شاهین سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است که بافت‌های بدن را جوان می‌کند.

 

خرفه سرشار از ویتامین (ب و ث) خنک ادرارآور برای اشخاصی که مبتلا به سنگ مثانه و کلیه، سنگ کیسه صفرا می‌باشند و تجویز می‌شود.

 

آبلیمو اثرات بسزایی در معالجه سنگ کلیه دارد و سنگ‌های کلیه را در اشخاصی که مبتلا به سنگ هستند حل می‌کنند و سنگ مثانه و کلیه و پروستات را ضد عفونی می‌کند.

 

سرماخوردگی مثانه

 

جوشاندة 20 تا 25 گرم ساقه و برگ گل گاوزبان را در یک لیتر آب در مورد نفریت و سرماخوردگی مثانه تجویز می‌شود و ساقه گل آن دارای مقدار زیادی نیترات و دو پتاس می‌باشد که این ماده ادرارآور است.

 

موقع شام یک گلابی را با پوست بخورید و شب ادرار شما زیاد خواهد شد و بدین ترتیب گلابی بعد از غذا میوه ادرارآور مفیدی است.

 

 

تقویت غده های ما فوق کلیوی

ریشه شیرین‌بیان 50 گرم در یک لیتر آب پنج دقیقه بجوشانید بعدا 12 ساعت به حال خودش بگذارید تا خاک خیس بخورد سپس آب آن را بنوشید.

 

ورم کلیه

مصرف شیرینیک که برای اشخاصی که ورم کلیه پیداکرده اند تجویز می‌شود و یا شیرینک راباآب گوجه‌فرنگی و مقدار خیلی کمی سیر سالاد کنند برای کسانی که بی خواب  هستند مفید است دارای ویتامین برای (آ،ث) خنک و مسکن و روده‌ها را هم پاک می‌کند.

اسرار خوراکی‌ها

اگر صفرا وارد خون شود شاه بلوط مانند بلوط و دارای آهک طبیعی زیاد است و کمی فسفر دارد برای کسانی که صفرا در خونشان شده است و رنگ زرد دارند مفید است .

اسرار خوراکی‌ها

گوشت ماهی مضر است مگر با آبلیمو خورده شود

اشخاصی که صفراوی مزاج هستند از مصرف کاهو فواید بی‌شماری می‌آورند.

 

هویج وآرتیشو   مرهمی برای کبد و امزجه  صفراوی می‌باشد.

برگ بابا آدم هم برای خود سهمی که به رسول و مفید است.

 

کاهو آثار نیکویی در معالجه انسداد مجرای بول دارد چون مدر خیلی قوی است و دارای مواد آهن و آهک، روی، کلسیم، ید، منگنز، سدیم، فسفر و مس است بسیار مفید و انسان را تقویت می‌نماید.

 

آب لیموی تازه باید برای جلوگیری از میکرو ب خورده شود یا قرص 100 میلی گرم اسید اسکوربیک که سخت‌ترین عفونت‌های چرکی در مدت شصت روز  معالجه می‌شود تا عفونت‌های مجاری قطع گردد از خوردن ملاس خودداری شود.

 طبیب خانواده 

 

به زودی مطالب کامل خواهد شد.


موضوعات مرتبط: طب سنتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 11:48 | نویسنده : بهار خانوم |


 لوسیون بهار نارنج

 

عرق بهار نارنج

آب لیمو

آب مقطر

آب لیمو و عرق بهار نارنج و آب مقطر این سه مواد را  درون یک شیشه قهوه ای باهم ترکیب کنیداستفاده از این لوسیون برای پاک کردن آرایش صورت بکار می رود وچهره را درخشان میکند آگر به تعداد سه بار در روز استفاده شود به مرور لک های صورت را از بین میبرد.

 ماسک شنبلیله

شست‌وشوی صورت با آب جوشانده و خیسانده شنبلیله و مخلوط کوبیده آنها عسل و مالیدن محدوده این مخلوط به صورت ماسک روی پوست صورت، موجب رفع چین و چروک و شفافیت چهره می‌شود و در صورت تکرار، جهت  از بین بردن کک و مک و لک‌های تیره پوست مفید است.

 گیاه بولاغ اوتی

این گیاه از زمان قدیم برای رفع لک صورت استفاده می شده است.

 

آب لیمو

 

آب لیمو که ماده بسيار موثر براي درمان كك و همچنين نقاط قهوه ای است.

 استفاده از يك جزء برشهای لیمو است. روی یک برش لیمو نيمي از نصف قاشق چایخوری شکر بریزید وبه آرامی پوست را با آن برش برای چند دقیقه پوست را ماساژ و ورزش بدهیدو سپس پوست را با آب بشویید. این کار یک بار یا دو بار در هفته بطور مداوم انجام دهید.

 خامه ترش

اسید لاکتیک در شیر ترش می‌تواند کمک زیادی به خلاص شدن از شر لک هاکند.به ویژه برای آن‌هایی که با پوست حساس دارند.

اجازه دهید چنددقیقه روی پوست بماند بعد با آب سرد بشویید.حدااقل یک بار در روز

 عسل

ترکیبی از عسل و ماست.و اعمال آن روزانه برای 30 دقیقه تا نتایج مطلوب بدست آید.


شما همچنین می‌توانید یک ماسک گیاهی را با مخلوط کردن کمی جوانه گندم با عسل درست کنید انجام  این ماسک  برای 10 دقیقه روی پوست بماند. با آب گرم و سپس دوباره آن را با آب سردبشویید .تکرار دو تا سه بار در هفته به مدت چند ماه است. این یکی از موثرترین داروی خانگی برای کک مک.

انبه

اعمال تازه انبه هندی مستقیما بر روی پوست  با استفاده از یک پنبه و ماساژ منطقه است.
پس از 10 دقیقه, شستشو با آب سرد پوست .
آیا این حداقل یک بار روزانه  برای چند هفته .

 

 پیاز

حلقه های ضخیم پیاز راروی پوست بگذاریدبرای نتیجه بهتر می توان از یک قاشق سرکه استفاده کرد به مدت هفته ای دوبار

ترجمه شده .

 سر بزنید بزودی اطلاعات کامل می شود.

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: ماسک هایی برای رفع لک صورت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, | 10:9 | نویسنده : بهار خانوم |

ماسک هایی برای رفع چین وچروک


استفاده از مخلوط یک قاشق مربا خوری رازیانه در یک لیوان آب جوش (یک ساعت بماند) و ترکیب صاف شده آن با عسل و یک قاشق غذاخوری ماست شیرین که این مخلوط 20 دقیقه بماند و سپس به‌صورت ماسک روی صورت گذاشته شود، جهت رفع چین و چروک پوست مفید است.

بانوی سلامت

چین وچروک

گوشت میوه‌ها دارای انواع ویتامین‌ها است و به پوست بدن ما استراحت می‌دهد و چین‌های آن را باز می‌کند و از ظهور چین و چروک چهره ما جلوگیری کرده و آن را به تأخیر می‌اندازد .

چین وچروک

توت‌فرنگی‌ها اگر به صورت محلول برای شستن صورت مصرف‌ کنند چین و چروک پوست را صاف کرده برق و جلای خاصی به چهره شما می‌دهد پنج توت‌فرنگی کاملاً رسیده را در صافی ریز و نازکی بریزید و فشار دهید و آب آن را بگیرید و به این شیره توت‌فرنگی را به سفیده یک تخم‌مرغ که کاملاً زده ایدو به شکل برف در آمده است اضافه کنید وقتی سفیدة تخم‌مرغ و شیره توت‌فرنگی کاملاً با هم مخلوط شدن به 20 قطره گلاب و ده قطره بزوان در آن بچکانید و آن را هم بزنید، به کمک کمی پنبه یا قلم مو این محلول را روی صورت خود بمالید و یک ساعت صبر کنید تا روی پوست صورت شما بماند و بعد از یک ساعت که گذشت صورت خودتان را با آب بیکربنات 15 گرم (جوش‌شیرین) برای یک لیتر بشویید .

میوه ها وسبزی های شفابخش

چین وچروک

در یک طریقه دیگر این است که شما می‌خواهید بخوابید آب توت‌فرنگی را به صورت خود بمالید و صبح که از خواب برخاستید چهره خود را با آب جعفری بشویید.

                                                                                                                 میوه ها وسبزی های شفابخش

 
چین وچروک

 برای رفع  چین وچروک صورت به مدت پانزده روز پوست به را در کمی عرق بخیسانیدوپس از آن صورت خودرابا این محلول مالش دهید.

                                                                              میوه ها وسبزی های شفابخش

چین وچروک

 سی تا چهل گرم غازیاغی را اگر در یک لیتر آب دم کنندو صورت و گردن و دستها را با آن بشویدند

بهترین محلول شستشویی است که برای زیبای ولطافت پوست خوب است وازچین وچروک جلوگیری میکند.

                                                                         
 میوه ها وسبزی های شفابخش

ماسک ضد چروک....روشن کننده.....پاکسازی پوست.......

سفیده تخم مرغ        1عدد

گلاب                     1قاشق غذاخوری

ماست                   1قاشق غذاخوری

عسل                    1قاش مرباخوری  

سس مایونز            1قاش مرباخوری     

پودر رازیانه             1قاش مرباخوری  

پودر سریش            1قاش مرباخوری  

همه مواد را باهم مخلوط کنید روپوست بگذارید تازمانی که کاملا خشک شود یک ساعتی میشه

هفته ای سه بار استفاده کنید.چند سال خودم استفاده میکنم عالیه...حتما امتحان کنید.

  سر بزنید بزودی اطلاعات کامل می شود.


موضوعات مرتبط: ماسک هایی برای رفع چین وچروک ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394برچسب:, | 11:42 | نویسنده : بهار خانوم |

 

ماسک هایی برای لک صورت                                                                 

                                      ماسک هایی برای جوش صورت                                     

                                                                                  ماسک هایی برای رفع چین وچروک

 

 

 

نکات مهم برای پیشگیری از جوش

 
١- سيگار كشيدن ممنوع

٢-در انتخاب محصولات آرايشى و كرمها و شوينده ها دقت كنيد كه حتما فاقد چربى باشند


٣- ملحفه و روكش بالش خود را مرتب بشوييد و سعى كنيد تا حد امكان طورى بخوابيد كه پوست صورت شما مرتب با آن تماس نداشته باشد.

٤- گوشى موبايل خود را مرتب تميز كنيد! بدون شك گوشى موبايل هر كس بيشترين تماس را با صورت او در طول روز خواهد داشت!


٥- به پوست صورتتان دست نزنيد!

٦- براى استفاده از لوازم آرايشى به جای دست حتما از برس هاى مخصوص استفاده كنيد و برس ها را مرتبا تمیز كنيد.


٧- نرم كننده، ژل، سرم مو و يا ساير محصولات مراقبت از مو در صورت تماس با پوست صورت بايد شسته شوند.
 

  سر بزنید بزودی اطلاعات کامل می شود.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394برچسب:, | 11:37 | نویسنده : بهار خانوم |

هنر آشپزی

در فرهنگ ایران، هنر آشپزی برای خانواده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از قدیم این اهمیت ویژه در بعضی از زمان‌ها از حالت عادی خود خارج شده و به شکل یک سنبل خود را نشان می‌دهد؛ سبزی پلو ماهی شب عید، تاریخچه بسیار طولانی در ایران دارد یا در ایام ماه مبارک رمضان، پخت و پز غذاها برای سحر و افطار، شکل متفاوتی به خود می‌گیرد و از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و هست.

تعدادی از غذاهای آن روزگاران، هنوز هم در این دنیای مدرنیزه، مورد استفاده خانواده‌هایی که سنت و گذشته خود را حفظ و آن را فراموش نکرده‌اند، قرار می‌گیرد، برای نمونه می‌توان تعدادی از آن‌ها را به این شکل نام برد: مرغ و پلو، شاخدار پلو، بره تنور، کوفته ریزه، کوفته شامی و...در بسیاری از خانواده‌ها امروزه این غذاها جای خود را به پیتزا، همبرگر، مرغ کنتاکی، لازانیا و.. داده است.

سخن از آشپزی و بررسی و تحلیل انسانشناختی هنرآشپزی است، و نه غذا یا خوراک که دستاورد فرایند هنر آشپزی است. آشپزی در هر جامعه، بنا بر ماهیت فرهنگی، اقلیمی و نظام معیشتی مردم آن جامعه، دربرگیرندۀ مجموعهای از ظرافتهای فنی و هنری است که با بهکارگیری آنها در فرایندی سازمانیافته، مواد خام خوردنیِ در دسترس، آماده برای طبخ و تولید غذا میشوند. همۀ فرایند آشپزی از مرحلۀ طبیعی و خام بودگی مواد تا مرحلۀ پختگی و فرهنگیشدن آنها در فضایی به نام «مطبخ» یا «آشپزخانه» انجام میپذیرد. دستاورد و محصول این فرایند، خوراک یا غذایی است که بهصورت نوعی کالای فرهنگیِ تولید شده به دست انسان، ازآشپزخانه بیرون میآید و بر سفره و میز غذای مردم مینشیند.

هنگامی یک متنِ پژوهشی دربارۀ فن و هنر آشپزی، یا در زمینۀ خوراک و غذا ماهیت و صبغۀ مردمشناسی مییابد که در آن نگرشی جامع و دقیق با رعایت اصول و مبانی نظری علمی انسانشناسی بهکار گرفته شده باشد. در این نوع تحقیقات توضیح و تبیین عاملهای تاریخی و اجتماعیِ مؤثر در اصول پختوپز انواع غذاها و روند تحول شیوههای تولید در بستر فرهنگی و اجتماعی نیز اهمیت فراوان مییابد.

مقولۀ خوراک همچون آشپزی جایگاه مستقل و ویژهای در پژوهشهای مردمشناسی دارد که تحقیق دربارۀ آن، قلمرو دیگری را دربر میگیرد. قلمرو تحقیقی خوراک و نظام غذایی یک قوم یا جامعه دربرگیرندۀ موضوعاتی است که عبارتاند از: اقتصاد معیشتی مردم، محصولات کشاورزی و دامداری زیستـبوم، مواد مصرفی در غذاها، الگوهای اجتماعی و فرهنگی شیوة خورد و خوراک گروههای اجتماعی، توزیع غذا، فرایند مصرف، آداب و رسوم سفره، چینش سفره و خوانآرایی، اسطورهها و افسانهها و باورها و تابوهای مربوط به خوراکها، ممنوعیتهای دینیـمذهبی، حرمت خوردن بعضی غذاها برای مردان یا زنان یا کودکان یا اعضای برخی گروههای مذهبی، غذاهای آیینیـمذهبی و غیرمذهبیِ ویژة مناسک عبادی و جشنهای قومیـملی و مانند آنها.

پژوهشگران و نویسندگانی که در نوشتههای خود میان دو موضوعِ آشپزی و خوراک و قلمرو هر یک از آن دو فرق گذاشته، و در بررسی و تحلیل هریک آگاهانه عمل کرده و با نگرشی علمی و روشمند به ارکان و ابعاد مختلف آنها پرداخته باشند، انگشتشمارند. در پارهای از نوشتههای مستقل و حتی در برخی مقالات دایرةالمعارفی که به قلم افراد غیرمتخصصِ همهچیزنویس نوشته شدهاند، افزون بر نگاه غیرعلمی و برداشت نادرست، مرزهای میان دو موضوع آشپزی و خوراک با هم خَلط شدهاند و در شرح مباحث آنها کژنگریها و آشفتگیهایی روی داده است. از اینرو، خواندن اینگونه نوشتهها و مقالات بهجای دادن آگاهی درست از موضوع آشپزی و خوراک به مراجعهکننده، آنان را گمراه خواهد کرد. در این مورد، کتابهای مربوط به آموزش فن آشپزی و دستورهای آشپزی و فهرستنگاری غذاها، مورد نظر نیست.

 

 

بلوکباشی، علی، 1392، آشپز و آشپزخانه

 

 

 

خورش قیمه

 

خورش قیمه

مواد لازم (6 نفر):

    750 گرم               گوشت
    1 پیمانه               لپه
    1 عدد                  پیاز
    3 تا 4 عدد             لیموعمانی
    1  ق                    رب گوجه فرنگی
     1 ق چ                 زردچوبه
     نمک                   به مقدار لازم
     روغن                  به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

1.  گوشت را پس از پاک کردن به صورت قیمه ای خرد کنید و بعد از شستن در سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کنید. حالا در یک قابلمه مقداری روغن بریزیدو بعد از داغ شدن روغن، پیاز را داخل آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود. البته  هنگام سرخ شدن پیاز، کمی زردچوبه هم بریزید

 

2. گوشت را به مخلوط پیازداغ اضافه کنید و همراه با آن تفت  دهید. حالا مقداری آب در قابلمه بریزید و بگذارید .شما می توانید لپه ها را به صورت مجزا و از قبل بپزید و بعد از آنکه گوشت پخت، به آن اضافه کنید.

  

3.  لیموعمانی ها را بشویید و توسط چنگال چند سوراخ در هر کدام ایجاد کنید. سپس در کاسه ای روی لیموها آب جوش بریزید تا نرم شوند.

 

4. رب را تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس رب را به خورش اضافه کنید. حالا زیر حرارت را کم کنید تا خورش خوب جا بیفتد.بگذارید جوش بزند. سپس لیموها را به آن اضافه کنید.

 

برای خــــــــــــــ­ــودت زندگی کن
برای دیگری زندگـــ­ـــــــــــــی باش . . .

سبزی پلو

 

برنج سه پیمانه

سبزی پلو خرد شده یک پیمانه

شوید (بیشتر از بقیه)

گشنیز

جعفری

کمی تره

کمی نعناع

 ماهی

طرز تهیه

برای سبزی پلو باید برنج رو از قبل خیس کنید، بعد سبزی های خرد شده رو بهش اضافه میکنیم ،وبا ته دیگ دلخواه میذاریم تا دم بکشه. بعضی ها سبزی رو کمی در روغن تفت میدن که من این کار رو نمیکنم.

ویا

میتونیم سبزی رو داخل آب برنج ریخته تا به جوش بیاییدبعد برنج بریزید سپس آبکش کنید  بعد دم کنید. اینجوری خیلی بهتر میشه...

طریقه سرخ کردن ماهی

ماهی رو هم اگر دوست داشتید تکه تکه و اگر دوست داشتید کامل ابتدا به کمی زرد چوبه و نمک آغشته میکنیم. روغن رو میذاریم تا کاملا داغ بشه و بعد ماهی رو به آرومی بهش اضافه میکنیم. فقط مراقب باشید که روغن بهتون نپاشه. بعد از دو سه دقیقه که یه ور ماهی روی حرارت متوسط کمی طلایی شد برش گردونید تا طرف دیگش هم طلایی بشه. هم زمان با برگردوندن، حرارت رو هم کمی ملایم کنید تا در حین سرخ شدن ماهی کاملا پخته هم بشه. در حین پختن چند باری برگردونید تا کاملا سرخ بشه. ماهی معمولا تا بیست دقیقه کاملا میپزه. البته اگر درسته گذاشتید چند باری برگردونید و نیم ساعتی صبر کنید تا کاملا بپزه.

برای خــــــــــــــ­ــودت زندگی کن
برای دیگری زندگـــ­ـــــــــــــی باش . . .

 

نظر یادت نره!!!!!!!

 

 

خورش فسنجان


  • مغز گردو              نیم کیلو
  • مرغ                    به مقدار لازم
  • پیاز                     دو عدد
  • رب انار                 دو قاشق غذا خوری

در قابلمه ای مرغ را تفت می دهیم پیاز ریز خورد شده را اضافه می کنیم وهمراه مرغ تفت میدهیم ادویه ونمک رااضافه میکنیم گردوهارا چرخ کنیم پیازهارو رنده میکنیم و در ظرفی همراه گردو های آسیاب شده با مقدار کمی روغن تفت میدیم. بعد آب رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم گردوها بپزد. مرغها رو هم میتونیم و نیم ساعت آخر اضافه کنیم یا اینکه فقط تفت بدیم و یک ساعت آخر اضافه کنیم. گردوها که کمی غلیظ تر شدن میتونیم رب انار رو اضافه کنیم.

 

آموزش تصویری آشپزی

واضح وگویا

ببین می پسندی...

باران هم روی ستمگر می بارد و هم ستمدیده
ولی بیشتر روی ستمدیده می بارد
زیرا ستمگر چتر ستمدیده را ربوده است . . .

 

 نظر یادت نره!!!!!!!

ایده های ناب برای آشپزی

انواع غذا با سیب زمینی

 نظر یادت نره!!!!!!!

 

خدا را بخوانید

و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید

و بدانید که خداوند

دعا را از قلب غافل بیخبر نمی پذیرد.

حضرت محمد(ص)

 

 

آموزش تصویری غذا وتزئینات

 

نظر یادت نره!!!!!!!

 

 

خدا را بخوانید

و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید

و بدانید که خداوند

دعا را از قلب غافل بیخبر نمی پذیرد.

حضرت محمد(ص)

زندگی می کنم

حتی اگر بهترین هایم را از دست بدهم!…

چون این زندگی کردن است

که بهترین های دیگر را برایم می سازد

بگذار هر چه از دست می رود برود…!

من آن را می خواهم که به التماس آلوده نباشد،

حتی زندگی را....

 نظر یادت نره!!!!!!!

 

.

.

.

به مامانم میگم چرا تو خونه همش دمپایی پات میکنی ؟

میگه: یه کابوی هیچوقت از اسلحه اش دور نمیمونه…

منم قانع شدم ، چون مسلح بود!!!

 

 

ایده های ناب برای آشپزی

............

برابی دیدن بقیه به ادامه مطلب بروید...


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 شهريور 1389برچسب:آموزش آشپزی,آموزش تصویری غذا,تزئینات, | 20:38 | نویسنده : بهار خانوم |

 

 

 

حکایات پند آموز

 

 

آیا خدا وجود دارد !؟
 مردی برای اصلاح به آرایشگاه رفته در بین کار گفت‌وگوی جالبی بین آنها در مورد خدا صورت گرفت آرایشگر گفت :من باور نمی‌کنم خدا وجود داشته باشد مشتری پرسید چرا؟
 آرایشگر گفت: کافی است به خیابان بروید و ببینید مگر می‌شود با وجود خدای مهربان این همه مریضی و درد و رنج وجود داشته باشد؟  مشتری چیزی نگفت و از مغازه بیرون رفت به محض اینکه از آرایشگاه بیرون آمد شخصی را در خیابان دیدبا موهای ژولیده و کثیف بسرعت به آرایشگاه برگشت و به آرایشگر گفت:  می‌دانید به نظر من آرایشگرها وجود ندارند مرد با تعجب گفت :چرا این حرف را می‌زنی؟ من اینجا هستم و همین الان موهای تو را مرتب کردم و مشتری با اعتراض گفت :پس چرا کسانی مثل آن مرد بیرون از آرایشگاه وجود دارند؟ آرایشگر گفت :آرایشگرها وجود دارند فقط مردم به ما مراجعه نمی‌کنند. مشتری گفت :دقیقاً همین است خدا وجود دارد فقط مردم به او مراجعه نمی‌کنند. برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد.

 

 

نظر یادت نره!!!!

 


 

 

 

به جای پــــاکــــ کردن اشــــکـــهایتان
آنهایی که باعث گــــریـــــــــه تان می شوند را پــــاک کنید . . .

 

 

 

 

 

 

 

 

روزی موسی به پیشگاه خداوند عرضه داشت: خدایا امروز من را به برخی اسرار و امور نهفته آگاه کن!

 

خداوند خطاب به او فرمود: به کنار چشمه برو،خود را در میان گیاهان مخفی کن و نگاه کن چه حوادثی در آنجا رخ می دهد! 

موسی این کار را کرد و به نظاره ی چشمه پرداخت.در همان لحظه سواری به کنار آب آمد ،لباس خود را در آورد و آب تنی کرد و سپس لباس بر تن کرد و رفت.اما کیسه ی پول های خود را جا گذاشت.

 

کودکی کنار چشمه آمد و کیسه ی پول را برداشت و رفت.موسی شاهد بود که در همان لحظه  کوری به کنار چشمه آمد و آنجا نشست.در همین لحظه سوار به دنبال کیسه ی خود بازگشت و چون کیسه را نیافت،از کور پرسید:آیا تو کیسه ی پول مرا ندیدی؟

 

کور که از هیچ چیز اطلاع نداشت ،اظهار بی خبری کرد.

 

سوار،باچند ضربه،کور را از پا در آورد و او را کشت و گریخت.

 

موسی بعد از این واقعه عرض کرد: خدایا!این چه حادثه ای بود که به من نشان دادی؟حکمت هرچی بود این گونه بود که فرد بی گناه کشته شد!

 

خداوند فرمود:ای موسی!پدر این کودک مدت ها نزد مرد اسب سوار، کار کرده بود و دقیقا آنچه در کیسه بود،حق او بود که مرد اسب سوار از پرداخت آن خودداری کرده بود.اینک کودک وارث پدر است که از این راه به حق خود رسید.اما آن کور که تو دیدی در جوانی پدر آن سوار کار را به قتل رسانده بود و اکنون با حکمت و عدالت به سزای عمل خود رسید

 

نتیجه گیری:هر کاری که در این جهان انجام بشه چه خوب چه بد نتیجه ی آن را چه زود چه دیر خواهیم گرفت پس از این حکایت زیبا می فهمیم خداوند چقدر توانا و داناست پس از دانایی او شک نداشته باشیم  چون تنها اوست که می داند و چه می گذرد.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 نظر یادت نره!!!!

 

 

 

 

 

 

 

حضرت موسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روزی موسی برای عبادت به کوه طور می رفت در راه گناهکار دائم الخمری را دید. گناهکار گفت :موسی به کوه که برای عبادت میروی از خدایت بپرس من در کدام طبقه جهنم جای دارم موسی از او با وعده دیدار خداحافظی کرد ،در راه به عابدی مقدس رسید او نیز گفت:یا موسی از خدایت بپرس که من در کدام طبقه بهشت خدایت جای دارم و موسی با وعده دیدار او، با او بدرود گفت .حال موسی از کوه باز میگردد
در را ه عابد را دید، عابد جواب سئوال را خواست موسی فرمود من اول یک سئوال می پرسم سپس در انتها جواب تو را می دهم
فرمود: در کوه بودم که زمین شکافته شد از میان زمین یک مورچه سیاه بیرون جست که از دهانش کاروانی از اشتران بیرون آمدند ،مقدس گفت:موسی مرا دست انداخته ای موسی فرمود :برو که در فلان طبقه جهنم جای داری زیرا که به قدرت وتوان ومعجزه خدایت ایمان واقعی نداری.سپس به گناهکار رسید و داستان مورچه واشتران را تعریف کرد ،گناهکار گفت : موسی مرا دست انداخته ای این که برای خدایم کاری ندارد خدای من پروردگار جهانیان است ،موسی فرمود در بهشت جایت باد .
این را گفتم که یادمان باشد نکند روزی به ثواب های کوچکمان مغرور شویم و گناهان بزرگمان را از یاد ببریم که بزرگترین گناه خوار شمردن گناه وبزرگ دانستن ثواب است نمی دانم شاید گنهکاری که در پیش چشم ما محکوم باشد در پیش چشم گل زیبای نرگس ،"حر" دیگری باشد که امام زمانش او را برادر خود خطاب کند شاید زیباست که بگویم: چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید.

 

 

 

 


 

 

 

  نظر یادت نره!!!!

 

 

 

 

 

 

در همه لحظه ها خدا را شکر کنیم...

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

راه بهشت

 

 

 

مردی با اسب وسگش در جاده‌ای را می‌رفتند . هنگام عبور از کنار درخت عظیمی ، صاعقه‌ای فرود آمد و آنها را کشت. اما مرد نفهمیدی که دیگر این دنیا را ترک کرده است و همچنان با دو جانورش پیش می‌رفت. گاهی مدت‌ها طول می‌کشد تا مرده‌ها به شرایط جدید خودشان پی ببرند.

 

 

پیاده‌روی درازی بود، تپه بلندی بود، آفتاب تندی بود، عرق می‌ریختند و به شدت تشنه بودند. در یک پیچ جاده دروازه تمام مرمری عظیمی دیدند که به میدانی با سنگ‌فرش طلا باز می‌شدو در وسط آن چشمه‌ای بود که آب زلال از آن جاری بود. رهگذر رو به مرد دروازه‌بان کرد: «روزبخیر، اینجا کجاست که این قدر قشنگ است؟»

 

 

-«چه خوب که به بهشت رسیدیم، خیلی تشنه ایم.»

 

 

دروازه‌بان به چشمه اشاره کرد و گفت : «می‌توانید وارد شوید و هر چه قدر دلتان می‌خواهد بنوشید. »

 

 

-اسب و سگم هم تشنه اند.

 

 

نگهبان واقعا متأسفم. ورود حیوانات به بهشت ممنوع است. مرد خیلی ناامید شد، چون خیلی تشنه بود، اما حاضر نبودتنهایی آب بنوشد. از نگهبان تشکر کرد و به راهش ادامه داد. پس از اینکه مدت درازی از تپه بالارفتند، به مزرعه ای رسیدند.راه ورود به این مزرعه،دروازه ای قدیمی بود که به یک جاده خاکی با درختانی در دو طرفش باز می‌شد. مردی در زیر سایه درخت‌ها دراز کشیده بود و صورتش را با کلاهی پوشانده بود، احتمالاً خوابیده بود. مسافر گفت : روز به خیر

 

مرد با سرش جواب داد. ما خیلی تشنه ایم.، من، اسبم و سگم. مرد به جای اشاره کرده و گفت: میان آن سنگ ها چشمه ای است. هر قدر که می‌خواهید بنوشید.

مرد، اسب و سگ، به کنار چشمه رفتند و تشنگی شان را فرو نشاندند. مسافر از مرد تشکر کرد.هر وقت که دوست داشتید، می‌توانید برگردید … مسافر پرسید که فقط می‌خواهم بدانم نام اینجا چیست؟

-بهشت-

بهشت؟ اما نگهبان دروازه مرمری هم گفت آنجا بهشت است !- آنجا بهشت نیست، دوزخ است.

 

مسافر حیران ماند باید جلوی دیگران را بگیرد تا از نامه شما استفاده نکنند! این اطلاعات غلط باعث سردرگمی زیادی می‌شود !

 

کاملاً برعکس در حقیقت لطف بزرگی به ما می‌کنند. چون تمام آنهایی که حاضرند بهترین دوستانشان را ترک کنند همان جا می‌مانند....

  

 

 

 

 

در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند:« فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به صورت پیری ظاهرالصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت:« ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش!» عابد گفت:« نه، بریدن درخت اولویت دارد» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند.
عابد بر ابلیس غالب آمد و وی را بر زمین کوفت و بر سینه اش نشست. ابلیس در این میان گفت: «دست بدار تا سخنی بگویم، تو که پیامبر نیستی و خدا بر این کار تو را مامور ننموده است، به خانه برگرد، تا هر روز دو دینار زیر بالش تو نهم؛ با یکی معاش کن و دیگری را انفاق نما و این بهتر و صوابتر از کندن آن درخت است»؛ عابد با خود گفت :« راست می گوید، یکی از آن به صدقه دهم و آن دیگر هم به معاش صرف کنم» و برگشت.
بامداد دیگر روز، دو دینار دید و بر گرفت. روز دوم دو دینار دید و برگرفت. روز سوم هیچ نبود. خشمگین شد و تبر برگرفت. باز در همان نقطه، ابلیس پیش آمد و گفت: «کجا؟» عابد گفت:«تا آن درخت برکنم»؛ گفت«دروغ است، به خدا هرگز نتوانی کند» در جنگ آمدند. ابلیس عابد را بیفکند چون گنجشکی در دست! عابد گفت: « دست بدار تا برگردم. اما بگو چرا بار اول بر تو پیروز آمدم و اینک، در چنگ تو حقیر شدم؟»
ابلیس گفت:« آن وقت تو برای خدا خشمگین بودی و خدا مرا مسخر تو کرد، که هرکس کار برای خدا کند، مرا بر او غلبه نباشد؛ ولی این بار برای دنیا و دینار خشمگین شدی، پس مغلوب من گشتی
»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارسايی را ديدم بر کنار دريا که زخم پلنگ داشت و به هيچ دارو به(مداوا) نمی شد.

مدتها در آن رنجور بود و شکر خدای عز وجل علی الدوام گفتی .

پرسيدندش که شکر چه می گويی ؟

گفت : شکر آنکه به مصيبتی گرفتارم نه به معصيتی.


گلستان سعدی.

 

 

 

 

 

 

 

 

ﺭﻭﺯﯼ ﺍﺯ ﮐﻮﭼﻪ ﭘﺲ ﮐﻮﭼﻪ ﻫﺎﯼ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺷﻬﺮ ﻣﯿﮕﺬﺷﺘﻢ،
ﭼﺸﻤﻢ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﻭ ﮐﻔﺸﻬﺎﯼ ﮔﺮﺍﻧﻘﯿﻤﺖ ﺍﻓﺘﺎﺩ
ﮐﻪ ﺑﻪﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ﺧﯿﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﯿﮕﺮﯾﺴﺖ.
ﻧﺰﺩﯾﮑﺶ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺧﯿﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩﻡ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ
"ﺍﯾﻦ ﻫﻢ ﻣﯿﮕﺬﺭﺩ "
.ﻋﻠﺖ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ،
ﮔﻔﺖ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺧﻂ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ.
ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻧﻘﻄﻪ ﻫﯿﺰﻡ ﻣﯿﻔﺮﻭﺧﺘﻢ ﺣﺎﻝ ﺻﺎﺣﺐ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪﺍﻡ.
ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ ﭼﺮﺍ ﺑﻌﺪ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﺑﺮﮔﺸﺘﯽ؟ﮔﻔﺖ ﺁﻣﺪﻡ ﺗﺎ ﺑﺎﺯﺑﻨﻮﯾﺴﻢ ﺍﯾﻦ ﻫﻢ ﻣﯿﮕﺬﺭﺩ…
گر به دولت برسی مست نگردی مردی
گر به ذلت برسی پست نگردی مردی
اهل عالم همه بازیچه دست هوسند
گر تو بازیچه این دست نگردی مردی . . .

خلقت شاد انسان

حاج اسماعیل دولابی (ره)

خدا ما را برای شادی آفریده است نه برای غم. خدای واحد غنی و قوی، محال است مخلوقی را برای ناراحتی و غم بیافریند. اگر این بشارت را که ما را برای شادی آفریده اند، باور کردی و به خودت قبولاندی، دیگر غم وجود نخواهد داشت. این مژده مال کسی است که آن را باور کند. همین که فهمیدی دنیا فانی شدنی است و مشکلات و محرومیت هایش هم همیشگی و دائمی نیست و بالأخره روزی تمام خواهد شد، نصف غم هایش باطل می شود. مشقّت و غم دنیا وسیله ای است برای خوشی و شادی.


 

  سر بزنید بزودی اطلاعات کامل می شود.


موضوعات مرتبط: حکایت های پند آموز ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:, | 9:46 | نویسنده : بهار خانوم |

کیک عروسی

من یاد گرفته ام: مهم نیست که در زندگی چه داری، بلکه مهم اینست که چه کسی را داری.

بیادتم....

حتی اگر قرار باشد شبی بی چراغ در حسرت یافتنت تمام کوچه ها را قدم بزنم...


               

اگه سراب دیدید ، تظاهر کنید که ازش آب میخورید و سیراب رد میشید.

نزارید به دروغش افتخار کنه


موضوعات مرتبط: کیک عروسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, | 13:46 | نویسنده : بهار خانوم |

جدیدترین تزئینات ماشین عروس

 عشق کنار هم ایستادن زیر باران نیست...!!! عشق این است که یکی برای دیگری چتر شود و دیگری هرگز نفهمد چرا خیس نشد...

عشق کنار هم ایستادن زیر باران نیست...!!! عشق این است که یکی برای دیگری چتر شود و دیگری هرگز نفهمد چرا خیس نشد...

رنگین کمان پاداش کسی است که تا آخرین قطره زیر باران می ماند

 رنگین کمان پاداش کسی است که تا آخرین قطره زیر باران می ماند

 

 رنگین کمان پاداش کسی است که تا آخرین قطره زیر باران می ماند

رنگین کمان پاداش کسی است که تا آخرین قطره زیر باران می ماند

 

 

 


موضوعات مرتبط: ماشین عروس ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, | 13:12 | نویسنده : بهار خانوم |

جدیدترین لباس عروس

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: مدل لباس عروس ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 11 آذر 1391برچسب:مدل لباس عروس,جدیدترین ژورنالها,حلقه,کارت عروسی,تزئین حنا, | 14:52 | نویسنده : بهار خانوم |

اینم یه سری کارهای روبان دوزی بسیار بسیار زیبا مگه نه؟

 

 

روزی ما دوباره کبوترهایمان را
پرواز خواهیم داد
و مهربانی
دست زیبایی را خواهد گرفت
و من آن روز را انتظار می کشم
حتی روزی که نباشم شاملو

 

نظر یادت نره!!!!!!!!

 

نظر یادت نره!!!!!!!!

خود را نرنجان آنکه بودنت را قدر ندانست

لایق بودن در فکرت  هم نیست...!

نظر یادت نره!!!!!!!!

 

خود را نرنجان آنکه بودنت را قدر ندانست

لایق بودن در فکرت  هم نیست...!

نظر یادت نره!!!!!!!!

 

جاده ی موفقیت سر راست نیست
پیچی وجود دارد به نام شکست
دور برگردانی به نام سردرگمی
سرعت گیرهایی به نام دوستان
چراغ قرمزهایی به نام دشمنان
چراغ احتیاط هایی به نام خانواده
تایرهای پنچری خواهید داشت به نام شغل
اما اگر یدکی بنام عزم داشته باشید
موتوری به نام استقامت
و راننده ای بنام خدا
به جایی خواهید رسید که موفقیت نام دارد !

نظر یادت نره!!!!!!!!

نظر یادت نره!!!!!!!!

 

 برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید....


موضوعات مرتبط: ژورنال روبان دوزی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, | 16:59 | نویسنده : بهار خانوم |

  زییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییبا هستن خیلی خوشگلن..

 ...........

-------------------------------------------------------------------------

Kit: Double Delight Rose

 

 نظر یادت نره !!!!!

  نظر یادت نره !!!!!

 

 

 نظر یادت نره !!!!!

 

 

 نظر یادت نره !!!!!

 

زن زندگیست ومرد امنیت
وچه خوب میشودوقتی مردی تمام مردانگیش را خرج امنیت زندگیش کند
وچه زیبا میشود وقتی زنی تمام زندگیش راخرج غرور امنیتش کند....

.

.

.

 

 

زن زندگیست ومرد امنیت
وچه خوب میشودوقتی مردی تمام مردانگیش را خرج امنیت زندگیش کند
وچه زیبا میشود وقتی زنی تمام زندگیش راخرج غرور امنیتش کند....

.

.

.

 

نظر یادت نره !!!!!


 

 

 

 

 برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب بروید...

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: قاب های روبان دوزی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:قاب های روبان دوزی,روبان ,قاب گل,, | 17:5 | نویسنده : بهار خانوم |

کوسن روبان دوزی شده بسیار زیبا

 

اندیشیدن به پایان هر چیز شیرینی حضورش را تلخ می کند... بگذار پایان تو را غافلگیر کند درست مانند آغاز.

 Kit: Autumn Cushion

نظر یادت نره!!!!!!

اندیشیدن به پایان هر چیز شیرینی حضورش را تلخ می کند... بگذار پایان تو را غافلگیر کند درست مانند آغاز.

اندیشیدن به پایان هر چیز شیرینی حضورش را تلخ می کند... بگذار پایان تو را غافلگیر کند درست مانند آغاز.

 

نظر یادت نره!!!!!!

نظر یادت نره!!!!!!


موضوعات مرتبط: کوسن روبان دوزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, | 16:47 | نویسنده : بهار خانوم |

آموزش تصویری روبان دوزی

 

_____________________________________________________________

 

 

 

 

 

سعی کن در طوفان عهدی را که با خدا می بندی

در هوای صاف فراموش نکنی ...!

 

 

 

سعی کن در طوفان عهدی را که با خدا می بندی

در هوای صاف فراموش نکنی ...!

.

.

.

.

.

 

 

 

 

 

 

سعی کن در طوفان عهدی را که با خدا می بندی

در هوای صاف فراموش نکنی ...!

.

.

.

.

.

 

می سپارمت به خدا،خدایی که هیچ وقت نخواست تو را به من بسـپارد....

 

ﭘـﻨﺠﺮﻩ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ
ﺩﻟﻢ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ !
ﻟﺐ ﻃﺎﻗﭽﻪ ﯼ ﻧﮕﺎﻫﺖ
ﻣﯽ ﻧﺸﯿﻨﺪ
ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯽ؟ !
ﺩﻟﻢ ﺑﯽ ﺩﺍﻡ ﻭ ﺩﺍﻥ
ﺟﻠﺪ ﻧﮕﺎﻫﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

.

.

.

 

 

 

 

ﭘـﻨﺠﺮﻩ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ
ﺩﻟﻢ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ !
ﻟﺐ ﻃﺎﻗﭽﻪ ﯼ ﻧﮕﺎﻫﺖ
ﻣﯽ ﻧﺸﯿﻨﺪ
ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯽ؟ !
ﺩﻟﻢ ﺑﯽ ﺩﺍﻡ ﻭ ﺩﺍﻥ
ﺟﻠﺪ ﻧﮕﺎﻫﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

 

 

امیدوارم مفید بوده باشه...

 


موضوعات مرتبط: آموزش روبان دوزی1 ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:آموزش روبان دوزی,آموزش تصویری روبان دوزی,آموزش راحت وساده , | 16:16 | نویسنده : بهار خانوم |

اینم یه گل خوشکل

امیدوارم مفید باشه...

از بیرون دایره به سمت مرکزبا کمک یه مداد به مرکز تا گلبرگها به یه اندازه باشن.

 

 

 دوخت تنبل میزنیم

 

ازبالای گلبرگ روبان رودرمیاریم

 

بادست گلبرگ روفرم میدیم وفرومیبریم

 

 

 آموزش گل بنفشه

 

 

لاش براي سلامت رواني، تلاش براي آرامش معنوي و هماهنگي اجتماعي نيز هست.

 

دوخت یه پروانه زیبا وراحت

تصاویر واضح وگویاست

 

 

 چه شب زیبایی خواهد بود
وقتی بهترین ها را برای دیگران بخواهید
افکارتان بکر است و زلال!
افکار از جنس انرژی اند و
انرژی، کار انجام می دهد.
در کلام آسمانی آمده است:
دعا قضا را بر می گرداند،
هر چند آن را محکم کرده باشند !
به همین سادگی ،
کمترین مهربانی این است!
که برای هم دعاکنیم!
با تمام وجود،
بهترینها را از خداوند برایتان طلب میکنم...

خیلی سخت است دلت گیر کنه به قلاب ماهیگیری که دلش ماهی نمی خواد...
فقط برای تفریح آمده ماهیگری...

.

.

.

.

.

.


 ﭘـﻨﺠﺮﻩ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ
ﺩﻟﻢ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ !
ﻟﺐ ﻃﺎﻗﭽﻪ ﯼ ﻧﮕﺎﻫﺖ
ﻣﯽ ﻧﺸﯿﻨﺪ
ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯽ؟ !
ﺩﻟﻢ ﺑﯽ ﺩﺍﻡ ﻭ ﺩﺍﻥ
ﺟﻠﺪ ﻧﮕﺎﻫﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

 

نظر یادت نره!!!!!!!!!

 

خدایا
صدای افکار
مرا خاموش کن
تاصدای
تو را بشنوم
آن قدر
غرق در قضاوت هستم
که
فراموش کردم
قاضی تویی .


موضوعات مرتبط: آموزش روبان دوزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, | 16:32 | نویسنده : بهار خانوم |

آموزش رز عنکبوتی

روی پارچه بامداد یه شکل پنچ پر میکشیم یا هفت ویا سه تایی بعد روی اون رو بانخ کوک میزنیم در سه تایی

می تونیم با روبان نیم سانت کوک بزنیم.روبان راداخل سوزن کرده وازمرکز گل بیرون می آوریم سپس یکی در

میان اززیرنخها رد میکنیم.

 

آموزش تصویری ساده وآسان زیباترین گلها را آموزش ببینید...

 

به خاطر بسپارید ...!

همراهی خدا با انسان مثل نفس کشیدن است

آرام ، بی صدا و همیشگی ...!

 

 

بادستتان فرم دهید

 نظر یادت نره!!!!

هیچ وقت کسی رو که در حاشــیه زندگیش هستی
در اولــویت زندگی قرار نده . . .

 

 

نظر یادت نره!!!!

 

وقتی مردم از کسی تعریف می کنند
کمتر کسی باور می کند
ولی وقتی که از کسی بدگویی می کنند
همه باورشان می شود . . .

 

آموزش تصویری راحت وآسان امیدوارم دوست داشته باشین

نظر یادت نره!!!!

نظر یادت نره!!!!

 

 

وقتی مردم از کسی تعریف می کنند
کمتر کسی باور می کند
ولی وقتی که از کسی بدگویی می کنند
همه باورشان می شود . . .

سعی نکن متفاوت باشی...فقط خوب باش...
خوب بودن به اندازه کافی متفاوت هست...

نظر یادت نره!!!!!!

 

سعی نکن متفاوت باشی...فقط خوب باش...
خوب بودن به اندازه کافی متفاوت هست...

نظر یادت نره!!!!!!

چه زیباست
خیالی که” تو”را از آن همه فاصله
می آورد به کلبه تنهایی ام.

.

.

.

.

فوق العاده زیباست

.

.

نظر یادت نره!!!!!!

 

 

 

موضوعات مرتبط: آموزش رزهای روبانی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, | 15:48 | نویسنده : بهار خانوم |

سلام خانومای هنرمند با یاد ونام خدای مهربون مواد لازم برای شروع روبان دوزی:

1-پارچه با بافت درشت مثل گونی تکس، مخمل، کتون پرده ای ،پاناما و...

2-سوزن های روبان دوزی

3-قیچی،سوزن ونخ خیاطی،متر،نخ عمامه یا دمسه

4-روبان در رنگهای مختلف وسایزهای یک سانت،نیم سانت، دو سانت و... 

 

آموزش تصویری گره های ابتدایی در ادامه مطلب...

 


موضوعات مرتبط: آموزش های اولیه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:اموزش اولیه,روبان دوزی,مدل لباس عروس, | 18:3 | نویسنده : بهار خانوم |

 

سلام دوستای عزیزم

کانال آرامش ذهن                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   نه میخوایم از این راه پول دربیاریم نه میخوایم معروف بشیم نه...  

 فقط میخوایم  با شما عزیزان دور هم باشیم واسه زندگی شادتر و

            هرچه بهتر                                                                                 

زندگی خالی از استرس وناامیدی وپر از امیدواری و تفکر مثبت

                                        به ما بپیوندید با عضویت شما بیشتر دلگرمیشیم                            

https://telegram.me/pace_of_mind

 

خوشا به حال آن که  همیشه خدا را در نظر داشته و از گناه خویش بیمناک باشد.

 

آموزش روبان دوزی

روبان دوزی یکی اززیباترین هنرهای دستی من عاشقشم...

سعی کردم دروبلاگم آموزشهارا به صورت کامل واز ابتدا بزارم امیدارم خوشتون بیاد.

به زودی مطالب وبلاگ کامل خواهد شد ممنون از انتخابتون

آموزش کامل روبان دوزی.کوسن های روبان دوزی.روتختی روبان دوزی نمونه های زیبا از هنر روبان دوزی  

 


امام علي (ع) مي فرمايد :

« بخشش خداوند به هر کس، به اندازه نيت اوست . »

 

 

 

همیشه فکر می کردم چون “گرفتارم” به خدا نمی رسم
ولی حالا فهمیدم چون به خدا نمی رسم، “گرفتارم".

 

 

تصاویر زیبا از  دکوراسیون منزل وچیدمان و...

به زودی مطالب وبلاگ کامل خواهد شد ممنون از انتخابتون

 

دکوراسیون آشپزخانه.چیدمان منزل.دکوراسیون اتاق خواب. دکوراسیون اتاق کودک.

 

 

تزئینات کامل برای جشن عروسی...

به زودی مطالب وبلاگ کامل خواهد شد ممنون از انتخابتون

 جدیدترین مدل لباس عروس

 

ماشین عروس

به زودی مطالب وبلاگ کامل خواهد شد ممنون از انتخابتون

زیباترین وجدیدترین کارتهای عروسی رو براتون گذاشتم

به زودی مطالب وبلاگ کامل خواهد شد ممنون از انتخابتون

 کیک عروسی

جدیدترین ها درهنرستان بهار

 


موضوعات مرتبط: کارهای خودم ، صفحه اصلی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:آموزش گام به گام روبان دزی,کوسن روبان دوزی,روتختی روبان دوزی,ژورنال وبان دوزی, | 16:42 | نویسنده : بهار خانوم |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.